Fit & Core

CLMuzVKliku

Fit & Core, toto označení pod sebou skrývá cvičení v dnešní době označované jako "Kruhový trénink" s důrazem na posílení hlubokého stabilizačního systému, neboli “Core”. Jde o komplexní, účelovou a zdánlivě jednoduchou metodu cvičení, jež je prováděna s váhou vlastního těla či s jednoduchými cvičebními pomůckami a posilovacím náčiním. Po sobě jdoucí cviky jsou seřazeny do cvičebních programů tak, aby postupně posílily celé tělo a zároveň nám rozproudily krev aerobnímy prvky. Tím pádem v kondičním cvičení naleznou vhodný trénink jednak ti, kteří chtějí zpevnit postavu, stejně jako ti, kteří pracují na rozvoji svalové síly. Tréninkové programy vycházejí z obsáhlých zásobníku cviků posilování s vlastním tělem, ale také s jednoduchými cvičebními pomůckami. 

PRO KOHO je kondiční cvičení vhodné?

Clkruhovytrenink

Lekce jsou určeny všem, kteří se nebojí fyzické námahy a pocitu z dobře odvedené práce.

Vzhledem k tomu, že se jedná o vysoce flexibilní posilovací cvičení, je kruhový trénink vhodný jak pro začátečníky, tak kondiční, nebo výkonnostní sportovce. Jeho výhoda spočívá právě v možnosti výběru vhodných posilovacích cviků, které se dají modifikovat dle úrovně a pokročilosti cvičence. Zátěž volíme podle věku, pohybových schopností, maximální síly a cíle, kterého chceme dosáhnout.

Jediným předpokladem pro cvičení je, že netrpíte vážnějšími zdravotními obtížemi. Avšak i v tomto případě je možné, abyste se ho mohli účastnit i Vy, kteří máte určité zdravotní omezení či "hendikep". Důležitá a nutná je zde ale předchozí konzultace s fyzioterapeutem, který tato cvičení vede.

ClTRXkruhac

V ČEM spočívá efektivita kruhového tréninku?

Aerobní prvky cvičení jsou cílené na povzbuzení oběhového systému, prokrvení svalů a podporu spalování tuků. Zatímco posilovací cviky mají za cíl zvýšení svalové hmoty. Toto posilování je vedeno tak, aby prováděné pohyby byly komplexní a podporovali aktivitu “core”. Nemusíme tedy posilovat na úkor našich zad, jak tomu často bývá v posilovnách. Naopak. Funkčním posilováním v takzvaných posturálních polohách svým zádům pomáháme a ulevujeme od napětí nahromaděného přes den.Kondiční cvičení pomáhá zlepšovat zdatnost a výkonnost, ale především celkovou kondici. Kruhový trénink spočívá v rychlém střídání různých posilovacích cviků uspořádaných ve smysluplném pořadí po sobě. V rámci kondičního tréninku můžeme pracovat s váhou vlastního těla, či využívat různých balančních pomůcek a posilovacího náčiní pro individuální zatížení. Náročnost se odvíjí od počtu opakování cviků, velikost zatížení, přestávek mezi jednotlivých stanovišti a celkovou dobou tréninku.

na co se můžete těšit

Pro kruhový trénink je typické, že se skládá z několika typů cvičení, která se během hodiny obměňují. Skladba cvičení v rámci kruhového tréninku je velice pestrá a neustále se měnící. Nemusíte se tedy bát stereotypního a jednotvárného cvičení, které provádíte bez zájmu a spíše jen z povinnosti než pro radost. A o to právě jde, cítit se dobře a fit po cvičení, které Vás bavilo a nenudilo.

PROČ přijít PRÁVĚ K NÁM?

Tyto lekce přináší klasickou formu kondičního cvičení v netradičním zábavném provedení. Tělocvična FYZIOkliniky a především její vybavení nám umožňuje vytvářet podmínky pro posilování, které se diametrálně liší od analytické práce u posilovacích strojů.

Trénink svou stavbou, volenou náročností či intervaly zatížení a odpočinku dokonale působí na silově vytrvalostní schopnosti jedince. A to ať jste již pohybový nadšenec toužící vydat ze sebe v daný okamžik maximum a udělat něco pro své zdraví či fungujete jako výkonnostní sportovec, který toto cvičení volí jako doplněk ke své hlavní sporotvní disciplíně. Ptáte se, jak je možné, aby cvičení splňovalo účel pro osoby naprosto odlišné fyzické kondice?Odpovědí je pestrá škála nejrůznějších pomůcek (gymnastické míče, BOSU, Jungle, Flowin, overbally a další) a cvičebních poloh, které umožňují přizpůsobovat náročnost cvičení.

Ani v těchto skupinových lekcích však nezapomínáme na náš primární cíl a to je Vaše zdraví. Cviky jsou vybírány s ohledem na tzv. funkční charakter, což znamená, že zohledňují potřeby každého jedince především s důrazem na jeho fungování v běžném životě.

I přes skutečnost, že do kruhového tréninku lze současně zapojit i větší množství cvičenců, se lekce kondičního cvičení u nás konají v malé skupince cvičenců (do 10 účastníků). Cvičení s menším počtem lidí má tu výhodu, že lektorka má tak možnost indivuduálně kontrolovat správně provedenou techniku cviku u jednotlivých cvičenců. Na hodinách u nás tedy budete mít pocit, že jste si lekci opravdu užili a "dali si do těla".

Hodiny jsou určeny i Vám, kteří chcete pro své tělo něco udělat a potřebujete pomoci s tím, odhodlat se a začít se aktivně hýbat.

Zacvičte si s námi i Vy! Uvidíte, že cvičení může být i zábava a ne jen stereotypní cvičení na strojích v posilovnách. Těšíme se na Vás!

KDO HODINY VEDE?

Cvičení Fit & Core  u nás vedou vysokoškolsky vzdělaní fyzioterapeuté, kteří kladou důraz na správné držení těla a kompenzaci špatných pohybových vzorů, které využíváte přes den při sezení u počítače, v autě, apod.

Základem hodin je univerzální přístup k volbě metod a technik cvičení, které lektor aplikuje dle individuality každého jedince. Na lekcích bude zásadní především Vaše zdraví a správné provedení vykonávaného cvičení a pohybu. Stavebním kamenem pro vedení kondičního cvičení jsou pro lektora především bohaté zkušenosti z fyzioterapeutického dohledu a péče o profesionální týmy nejrůznějších sportovních odvětví.

Těšíme se na Vás!

Kompletní přehled skupinových lekcí (kalendář)


Nebo si Rezervujte některý z našich termínů přímo zde: