Cviky při bolestech zápěstí

Bolesti zápěstí bývají složitým problémem, protože i stavba tohoto kloubu patří k nejsložitějším v lidském těle. Samotné skloubení je tvořeno sedmi kostmi, které jsou uspořádány do dvou řad. Uvnitř jednotlivých řad jsou mezi kostmi drobné interosseální vazy, které mohou být snadno poraněny. Jako důsledek pak mohou vznikat nestability zápěstí, které způsobují bolesti a rozvoj artrotických změn. Obtíže však mohou být přeneseny z předkloktí, loketního kloubu i vzdálenějších struktur. Neobvyklé nejsou ani neurologické příčiny projevující se právě bolestí zápěstí. 


Preventivní péče o naše ruce by měla být součástí každodenní rutiny každého z nás, protože jsou neustále zatěžovány povětšinou stereotypními pohyby, které je vhodné kompenzovat. V následujícím přehledu přinášíme seznam cviků, které přímo či nepřímo zápěstí ovlivňují.

Návody na cvičení

Návody 1 - obrázek
Tento cvik je vhodný na protažení ohýbačů zápěstí a prstů. Pokud je budete provádět pravidelně, předejdete přetížení těchto svalů, respektive bolestem na vnitřní straně lokte.
Návody 2 - obrázek
Tento cvik je vhodný na protažení natahovačů zápěstí a prstů. Pokud je budete provádět pravidelně, předejdete přetížení těchto svalů, respektive bolestem na zevní straně lokte.
Návody 3 - obrázek
Jedná se o cvičení pro protažení pronátorů předloktí (svaly předloktí, které točí ruku dlaní k zemi), které pomůže při bolestech na vnitřní straně lokte (tzv. oštěpařský loket, golfový loket).
Návody 4 - obrázek
Tímto cvikem dochází k posílení ohýbačů prstů a zápěstí v prodloužení, které je vhodné jako prevence opětovného vzniku bolestí na vnitřní straně lokte a obecně přetížení svalů, které ohýbají prsty a zápěstí.
Návody 5 - obrázek
Tímto cvikem dochází k posílení natahovačů prstů a zápěstí v prodloužení, které je vhodné jako prevence opětovného vzniku bolestí na vnější straně lokte a obecně přetížení svalů, které natahují prsty a zápěstí.
Návody 6 - obrázek
Cvičení pro napřímené držení páteře a hlavy, aktivaci hlubokého stabilizačního systému, stabilizaci pánve, kyčelních kloubů, ramen, lopatek a zápěstí.
Návody 7- obrázek
Cvičení pro napřímené držení páteře a hlavy, aktivaci hlubokého stabilizačního systému, stabilizaci pánve, kyčelních kloubů, ramen, lopatek a zápěstí.
Návody 8 - obrazek
Cvičení pro napřímení trupu, lepší svalovou koordinaci, zlepšení rovnováhy a zlepšení motorických dovedností a vzorů.
Návody 9 - obrazek
Cvičení pro posílení svalů ramen, trupu, rukou a pánve a pro zpevnění břišní stěny a hlubokých břišních svalů.
Sleva
Vše o Rázové vlně
Nabídka léčby
Články o zdraví