Cviky na syndrom vertebrální arterie

Nemoci nervové soustavy je neoddělitelně spojeno s cévními chorobami, protože to je často v neurologických patologií pozorovaných symptomů jako jsou závratě, bolesti hlavy, únava, pocit „much“ před očima, poruchy vědomí. Jednou z těchto vaskulárních patologií je syndrom vertebrální arterie - bolestivý stav, který nejen negativně ovlivňuje výkon pacienta, ale také zhoršuje kvalitu života.

Návody 1 - obrázek
Tato metoda je využívána při bolestech zad, například při poškození meziobratlových disků, bolesti krční páteře, při brnění v typických neurologických zónách a dalších případech. Díky tomuto cvičení dochází ke snížení intenzity bolesti, posunu nervového dráždění z končetin směrem k páteři a zvýšení rozsahu pohybu.
Návody 2 - obrázek
Tento cvik je možné využít k uvolnění blokády prvního žebra, uvolnění blokády přechodu krční a hrudní páteře a uvolnění svalů na přední straně šíje. Cvik provádějte při akutní blokádě žeber, přechodu krční a hrudní páteře, či bolestech hlavy a šíje.
Návody 3 - obrázek
Cvičení, které je vhodné především k protažení a uvolnění svalů šíje. Lze jej provádět téměř kdekoliv. Čekáte-li za volantem, neváhejte a protahujte se. Díky tomuto jednoduchému a efektivnímu cviku uvolníte svaly šíje, trapézové svaly a zdvihače lopatky. Cvičení je účinné např. při migrénách či nepříjemných bolestech hlavy. Tento cvik Vám dokáže pomoci od akutní bolesti, ale je rovněž výbornou prevencí blokací krční páteře.
Návody 4 - obrázek
Jedná se o cvičení pro protažení středních vláken trapézového svalu a mezi lopatkové oblasti.
Návody 5 - obrázek
Návod, jak si můžete sami pomoci při ztuhlosti šíje. Těmito cviky efektivně uvolníte svaly v oblasti šíje, zad, svalů kolem lopatek a krátkých extenzorů hlavy a krku. Cvičení je vhodné provádět např. v případě migrén a tolik nepříjemných bolestí hlavy.
Návody 6 - obrázek
Balanční cvičení na podložce "BOSU" pro posílení mezilopatkových svalů a svalů paží - zejména ramen, trupu, pánve a břišních svalů. Cvik je vhodný také pro zpevnění břišní stěny a hlubokého stabilizačního systému páteře. Jedná se o vzpor na obou předloktích a krčení jedné dolní končetiny na balanční podložce. Cvičení můžete provádět také jen na zemi bez balanční podložky.
Návody 7- obrázek
Toto cvičení je vhodní pro nácvik vzpřímeného držení páteře a hlavy, aktivaci hlubokého stabilizačního systému a posílení stabilizačních svalů lopatek a ramen.
Návody 8 - obrazek
Fyzioterapeutické cvičení pro stabilizaci trupu a pánve ve vzpřímeném sedu známé také jako PNF - Stabilizace trupu ve vzpřímeném sedu.