Pro aktivní běžce - před během

Ohodnotit tento článek
(0 hlasů)
Běháte rádi? Ať už se řadíte mezi závodní, či mezi rekreační běžce, nikdy byste neměli podceňovat přípravu před vyběhnutím. Zde vám přinášíme několik informací o tom, co dělat před samotným během a jakým způsobem se rozcvičit.  
running

Na začátku by mělo být zahrnuto úvodní zahřátí, aby se patřičně zahřál lidský organismus, připravili jsme ho na zátěž a nastavili ho na ,,provozní“ teplotu. Dynamická část by měla ,,nabudit“ centrální nervový systém, prohřát a prokrvit svaly. Součástí přípravy může být i běžecká abeceda. Je dobré nepodceňovat rozcvičení, protože se tím při běhu zlepšuje výkonnost a po doběhnutí se snižuje doba regenerace. Po té by měla následovat základní strečinková cvičení zaměřená na partie těla, které se při běhu zapojují. V přírodě lze k protažení využít i dostupných prostředků jako je např. strom, pařez nebo lavička. Každý cvik je vhodné zopakovat alespoň 3x na každou stranu (končetinu). Svaly protahujte pozvolna, najděte tu správnou polohu,,,prociťte“ protahovaný sval a následně v pozici vydržte a poté uvolněte.

Více informací o přípravě na běžecký závod se dozvíte zde. 

AKTIVACE HLUBOKÉHO STABILIZAČNÍHO SYSTÉMU

Nepodceňujte rozcvičení před během a po doběhu. Cvičení před začátkem běhu by mělo být více dynamické, cvičte vícekrát ale v jednotlivých fázích setrvejte kratší dobu.
Návody 1 - obrázek
Trénink středu těla po zvládnutí nitrobřišního tlaku.
Návody 2 - obrázek
Cvik vhodný pro napřímené držení páteře a hlavy a aktivaci hlubokého stabilizačního systému.
Návody 4 - obrázek
Trénink hlubokých svalů břicha a bederní páteře, stabilizátorů ramenního pletence a stehenních svalů.
Návody 5 - obrázek
Cvik pro napřímené držení páteře a hlavy a aktivaci hlubokého stabilizačního systému.
Návody 6 - obrázek
Cvičení pro zlepšení svalové koordinace a pro zapojení svalové koaktivace (současné aktivity svalů).
Návody 7- obrázek
Cvičení pro posílení hlubokého stabilizačního svalstva páteře a trupu a posílení zádových svalů.
Návody 8 - obrazek
Cvičení pro posílení hlubokého stabilizačního svalstva páteře a trupu a stabilizaci kloubů dolních končetin.
Návody 9 - obrazek
Cvik pro  posílení svalů ramen a trupu, hýžďových svalů, svalů kyčelních kloubů a pánve a zpevnění břišní stěny a hlubokých břišních svalů.
Návody 10 - obrazek
Cvičení vhodné pro posílení středu těla, uvolnění beder a stabilizaci páteře.

Doporučujeme: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi konkrétní příčiny problému (symptomů) svého zdravotního stavu. V případě nejasností kontaktujte fyzioterapeuta, nebo rehabilitačního lékaře. Některé cviky Vám při špatném výběru mohou zdravotní stav zhoršit!

Copyright: Využití materiálů textových, obrazových, filmových zveřejněných na tomto webu není povoleno.

Neoprávněné kopírování obsahu bude postihováno v souladu se zákonem. V případě zájmu o spolupráci, prosím, kontaktujte společnost FYZIOklinika fyzioterapie s.r.o..

banner clanky mob
RV banner
chcete se léčit zdarma