Jógové pozice

Význam jména Joga znamená "spojení", toto cvičení tedy napomáhá ke spojení Vašeho těla s duší.

Joga má mnoho druhů, od jednoduchých cviků po ty nejsložitější. Rytmus přecházení do jednotlivých pozic, délka soustředění na dýchání a uvědomění si svého těla se také dle druhu jogy liší. Slouží jako prevence, fyzioterapie a léčba například pro: vysoký krevní tlak, astma bronchiale, vertebrogenní onemocnění či ortopedické poruchy.

Ukázka jógových pozic

Návody 1 - obrázek
Cvičení vhodné pro posílení zádových svalů, napřímení páteře a správné držení těla a protažení zadní strany dolních končetin.
Návody 2 - obrázek
Cílem tohoto cvičení je protažení celé zadní linie dolních končetin a trupu stimulace břišních orgánů a endokrinního systému.
Návody 3 - obrázek
Jedna ze základních pozic meditačních sedů, pro celkové uvolnění a zklidnění mysli a na prokrvení oblasti pánve.
Návody 4 - obrázek
Tento cvik rozvíjí hrudní dýchání pomáhá při dýchacích obtížích.
Návody 5 - obrázek
Cílem tohoto cvičení je protažení přední linie trupu, rozvoj hrudníku, zlepšení pohyblivost páteře a stimulace trávení.
Návody 6 - obrázek
Cílem tohoto cvičení je protažení přední linie těla, posílení stehen a paží, zlepšení pohyblivosti páteře, otevírání hrudníku a pomáhá při trávicích obtížích.
Návody 7- obrázek
Cvičení na protažení zadní strany nohou, napřimování páteře a prokrvení mozku.
Návody 8 - obrazek
Cílem tohoto cvičení je masírování břišních orgánů a zvyšování flexibility dolních končetin a páteře.
Návody 9 - obrazek
Cvičení působí na křížovou oblast a SI skloubení a zvyšuje flexibilitu dolních končetin.
Návody 10 - obrazek
Cvičení vhodné pro rozvíjení rovnováhy, budování pocitu vnitřní stability, posílení dolních končetin a otvírání třísel.
Návody 11 - obrazek
Cvičení vhodné pro rozvíjení rovnováhy, budování pocitu vnitřní stability, rozvíjení pohyblivosti páteře  a posílení dolních končetin.
Návody 13- obrazek
Cvičení pro posílení svalů horních končetin a břišních svalů a rozvíjení rovnováhy a soustředěnosti.
Návody 14 - obrazek
Cvik pro posílení dolních končetin a rozvíjení rovnováhy a soustředěnosti.
Návody 15 - obrazek
Cvik pro posílení zádových svalů.

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Články o zdraví
Hledáme fyzioterapeuty