Brügger koncept - Aplikace horké role na bedra

Co je cílem techniky:

  • úleva od bolesti beder
  • uvolnění svalových křečí v oblasti beder
Výchozí poloha
- Připravte si horkou roli (ručník z jedné třetiny napuštěný horkou vodou).
- Svého pacienta položte na břicho.
- Horkou roli uchopte za zbývající dvě suché třetiny.
- Před přiložením odviňte kousek mokré látky, aby mírně vychladla a pacienta jste nepopálili.
- Postupně přikládejte zbylé dvě třetiny mokré teplé látky na kůži podél celé bederní páteře, po jejích stranách až do poloviny hýždí, tedy až na úroveň křížové kosti či kostrče.
- Když Vám látka nadměrně vychladne, zase více odmotejte, nechte chvilku mírně zchladit a pokračujte v její aplikaci tak, abyste prohřáli veškerou bolestivou tkáň.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • přikládáme příliš horké
  • vychladlou část ručníku taháme po "pacientovo" zádech ( je dobré roli z druhé, již použité strany, opět rolovat)

Jak často provádět

  • při potížích lze aplikovat několikrát denně (3-4krát)
  • lze aplikovat i jako prevenci pro uvolnění svalového napětí v dané oblasti

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Návod na správné posazení na posteli dle Aloise Brüggera

Návod na správné posazení na posteli dle Aloise Brüggera

youtube Brügger koncept - Aplikace horké role na šíji

Brügger koncept - Aplikace horké role na šíji

youtube Prodýchání a aktivace trupu v korigovaném sedu dle Brüggera

Prodýchání a aktivace trupu v korigovaném sedu dle Brüggera

youtube Brügger koncept - Aplikace horké role na hrudní páteř a žebra

Brügger koncept - Aplikace horké role na hrudní páteř a žebra

Související cviky

Korekce sedu dle Brüggera s využitím Therabandu

Cvičení pro aktivaci svalů podílejících se na vzpřímeném držení těla a zároveň uvolňujících ty, které jsou díky dlouhodobějšímu setrvávání v…

Návod na správné posazení na posteli dle Aloise Brüggera

cvik, když mě bolí bederní část zad Co je cílem cvičení: úleva bedrům správné ergonomické vstávání z postele

Brügger koncept - Aplikace horké role na šíji

Co je cílem techniky: úleva od bolesti šíje uvolnění přetížených svalů a svalových křečí v oblasti šíje

Prodýchání a aktivace trupu v korigovaném sedu dle Brüggera

Co je cílem cvičení: napřímení páteře zapojení svalů trupu úleva zádům

Správný sed na gymnastickém míči - Brüggerův koncept

Ergonomicky správný sed Co je cílem cvičení: korekce sedu

Brügger koncept - Příprava horké role

Co je cílem techniky: úleva od bolesti uvolnění přetížených svalů a svalových křečí pomoc při akutních blokádách páteře

Brügger koncept - Aplikace horké role na hrudní páteř a žebra

Co je cílem techniky: úleva od bolesti hrudní páteře a žeber uvolnění svalových křečí v oblasti hrudníku

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví