Brunkow - Otočka z lehu na zádech do polohy na všech čtyřech

Co je cílem techniky:

  • napřímení zad
Výchozí poloha
- Lehněte si na záda.
- Jednu (levou) horní končetinu dejte do pozice připažení v ramenním kloubu a naopak ohnutí v kloubu loketním s tím, že Vaše ruka bude směřovat vzhůru ke stropu.
- Druhou (pravou) horní končetinu položte v ohnutí do pravých úhlů jak v ramenním, tak v loketním kloubu na podložku, tzv. do pozice svícnu.
- Obě ruce udržujte v kupolovitém nastavení, jako byste v dlaních drželi pomyslný míček.
- Dolní končetiny pokrčte v kolenních kloubech.
- Nohy v kotnících udržujte v pozici pravého úhlu, tedy 90 stupňů, tzv. fajfky.
Fáze 1
- Vzepřete se o paty.
- Hlavu spolu s pohledem očí otočte do pravé strany. 
- Odlehčete levou dolní končetinu tím, že jí ve stále stejném postavení zdvihnete vzhůru nad podložku.
Fáze 2
- Pokračujte ve vzpěru pomocí opory o patu pravé dolní končetiny a pravého lokte až do otočení na Váš pravý bok.
Fáze 3
- Dokončete otočení až do polohy na všech čtyřech končetinách s tím, že na rukou stále udržujete kupolovité nastavení a nohy v kotnících do 90 stupňů.
Fáze 4
- Pomalu se vraťte zpět do výchozí polohy v lehu na zádech a celý cvik plynule opakujte na pravou i levou stranu.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • neudržení napřímení páteře a neutrální polohy pánve v průběhu vzpěru
  • ohnutí trupu
  • provedení švihového pohybu dolní končetiny

Jak často provádět

  • každý den
  • cvičení je vhodné zařadit do běžných denních činností

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Brunkow - Vzpěr ze sedu na zemi do polohy vysokého překážkového šikmého sedu

Brunkow - Vzpěr ze sedu na zemi do polohy vysokého překážkového šikmého sedu

youtube Brunkow - Vzpěr z polohy na břiše do polohy nízkého šikmého sedu

Brunkow - Vzpěr z polohy na břiše do polohy nízkého šikmého sedu

youtube Brunkow - Vzpěr z nákroku do stoje pomocí židle

Brunkow - Vzpěr z nákroku do stoje pomocí židle

Související cviky

Brunkow - Vzpěr z nákroku do stoje pomocí židle

AKRÁLNÍ KOAKTIVAČNÍ TERAPIE: Vzpěr z nákroku do stoje pomocí židle Co je cílem techniky: napřímení zad

Brunkow - Vzpěr a stabilizace o kořeny rukou a pat vsedě na balanční podložce

AKRÁLNÍ KOAKTIVAČNÍ TERAPIE: Vzpěr a stabilizace o kořeny rukou a pat vsedě na balanční podložce Co je cílem techniky: napřímení…

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví