Brunkow - Vzpěr a stabilizace o kořeny rukou a pat vsedě na balanční podložce

AKRÁLNÍ KOAKTIVAČNÍ TERAPIE: Vzpěr a stabilizace o kořeny rukou a pat vsedě na balanční podložce

Co je cílem techniky:

  • napřímení trupu
  • lepší svalová koordinace
  • zapojení svalové koaktivace (současné aktivity svalů)
  • zlepšení rovnováhy
  • zlepšení motorických dovedností a vzorů
Výchozí poloha
- Posaďte se na balanční podložku.
- Trupem jděte do mírného záklonu a opřete se dlaněmi o zem.
- Nohy pokrčte v kolenou a zapřete je za paty.
- Ruce byste měli mít po celou dobu cvičení v kupolovitém tvaru, jako byste v nich svírali pomyslné míčky.
- Nohy držte stále v úhlu 90 stupňů v kotnících, tzv. fajfky.
- Napřimte páteř a hlavu mějte v jejím prodloužení.
Fáze 1
- Zdvihněte křížem Vaší levou ruku a pravou nohu vzhůru s tím, že levou ruku položíte kořenem dlaně na pravé stehno.
- V této poloze zatlačte dlaní do stehna.
- V průběhu celého cvičení dýchejte volně, zachovejte si přirozený rytmus dechu.
- S NÁDECHEM zaktivujte svaly - zatlačte pravou dlaň a levou patu do země.
- V této poloze cca 30s volně, přirozeně dýchejte.
- Ještě jednou se při stále aktivovaných svalech nadechněte.
- S pozvolným VÝDECHEM uvolněte.
Fáze 2
- Vraťe se do výchozí pozice a celý cvik opakujte na obě strany s tím, že doba aktivace by se měla rovnat době odpočinku.

Nejčastější chyby

  • neudržení aktivních rovných zad
  • neudržení aktivního vzpěru do pat
  • noha s bércem svírá jiný úhel než 90 stupňů
  • prsty nohou jsou skrčené nebo přílišně propnuté
  • celkové neudržení správného nastavení pat a dlaní

Jak často provádět

  • každý den
  • cvičení je vhodné zařadit do běžných denních činností

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Brunkow - Vzpěr ze sedu na zemi do polohy vysokého překážkového šikmého sedu

Brunkow - Vzpěr ze sedu na zemi do polohy vysokého překážkového šikmého sedu

youtube Brunkow - Vzpěr z polohy na břiše do polohy nízkého šikmého sedu

Brunkow - Vzpěr z polohy na břiše do polohy nízkého šikmého sedu

youtube Brunkow - Otočka z lehu na zádech do polohy na všech čtyřech

Brunkow - Otočka z lehu na zádech do polohy na všech čtyřech

youtube Brunkow - Vzpěr z nákroku do stoje pomocí židle

Brunkow - Vzpěr z nákroku do stoje pomocí židle

Související cviky

Brunkow - Vzpěr z nákroku do stoje pomocí židle

AKRÁLNÍ KOAKTIVAČNÍ TERAPIE: Vzpěr z nákroku do stoje pomocí židle Co je cílem techniky: napřímení zad

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví