Core Training - Aktivace hlubokého stabilizačního systému + Brániční dýchání

Co je cílem cvičení:

  • aktivace hluboko uložených svalů, držících správné postavení těla
  • stimulace bránice - hlavního nádechového svalu
  • korekce postavení těla
  • napřímení páteře
  • vytvoření nitrobřišního tlaku
Výchozí poloha
- Položte se na záda.
- Dolní končetiny pokrčte v kolenou a kyčlích.
- Nohy rovnoměrně opřete celými ploskami o podložku.
- Vytahujte se za temenem hlavy a kostrčí.
- Napřimte páteř.
- Bradu nepatrně zastrčte k hrudníku.
- Ruce položte na spodní část břicha.
Fáze 1
- Při nádechu nosem rozvíjejte břicho směrem nahoru ke stropu a do stran.
- Při výdechu ústy břichem mírně klesejte, ale zachovávejte jeho válcovitý tvar.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • nádech vytahovaný hrudníkem směrem k uším
  • vtahování břicha

Jak často provádět

  • cvičte ideálně každý den
  • zpočátku 5-8 opakování, které je možné při udržení správné techniky cvičení postupně navyšovat

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Napřímení páteře vleže na boku a stabilizace pánve ve vysokém šikmém sedu

Napřímení páteře vleže na boku a stabilizace pánve ve vysokém šikmém sedu

youtube Napřímení páteře a nitrobřišní tlak ve stoji

Napřímení páteře a nitrobřišní tlak ve stoji

youtube Aktivace správného dechového stereotypu

Aktivace správného dechového stereotypu

youtube Cvičení pro posilování stabilizačního systému ve stoji

Cvičení pro posilování stabilizačního systému ve stoji

Související cviky

Napřímení páteře a nitrobřišní tlak ve dřepu

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních a kolenních kloubů, kotníků

Core Training - Trénink spodních břišních svalů

Co je cílem cvičení: trénink spodního břišního svalstva, předních stran stehen a rovnováhy

Core Training - Vzpor neboli "Plank" na natažených pažích

Co je cílem cvičení: trénink svalů podílejících se na držení těla posílení svalů ramenního pletence posílení břišních svalů posílení přední…

Napřímení páteře a nitrobřišní tlak ve stoji

Do je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace celého těla

Napřímení páteře vkleče s nataženými koleny

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních a kolenních kloubů, kotníků…

Napřímení páteře vleže na břiše

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému posílení stabilizačních svalů lopatek a ramen

Napřímení páteře vleže na boku a stabilizace pánve ve vysokém šikmém sedu

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních kloubů, ramen a lopatek

Napřímení páteře vsedě s dolními končetinami před sebou

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, trupu, kyčelních a kolenních kloubů

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví