Core Training - Opora na čtyřech se zúžením opory na dvě končetiny

Co je cílem cvičení:

  • aktivace svalových řetězců ve zkříženém vzoru
  • stabilizace ramenních a pánevních pletenců
Výchozí poloha
- Zaujměte pozici na všech čtyřech.
- Paže mějte natažené.
- Opírejte se koleny a špičkami o podložku.
- Srovnejte páteř.
- Vytahujte se za temenem hlavy a za kostrčí.
Fáze 1
- S nádechem zanožte nohu a předpažte opačnou ruku - křížem.
- Držte stabilitu s napřímenou páteří.
Fáze 2
- Povolte a vraťte zpět ruce i nohy do výchozí polohy na podložku.
- Cvik opakujte na obě strany, tedy i s opačným postavením končetin.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • vytáčení trupu
  • propadávání hrudníku a bederní páteře

Jak často provádět

  • v posilovací pozici můžete vydržet do chvíle, kdy jste schopni udržet správné nastavení těla
  • cvičit můžete denně

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Aktivace hlubokého stabilizačního systému

Aktivace hlubokého stabilizačního systému

youtube Napřímení páteře vkleče s nataženými koleny

Napřímení páteře vkleče s nataženými koleny

youtube Napřímení páteře na všech 4

Napřímení páteře na všech 4

youtube Core Training - Opora na čtyřech se zdviháním kolen

Core Training - Opora na čtyřech se zdviháním kolen

Související cviky

Aktivace hlubokého stabilizačního systému

Aktivace hlubokého stabilizačního systému + Brániční dýchání Co je cílem cvičení: aktivace hluboko uložených svalů, držících správné postavení těla stimulace…

Core Training - Trénink rovnováhy

Co je cílem cvičení: uvědomění si vlastního těla v prostoru trénink rovnováhy

Korigované zvedání ze sedu do stoje

Co je cílem cvičení: napřímení páteře aktivace středu těla

Core Training - Opora na čtyřech se zdviháním kolen

Co je cílem cvičení: trénink hlubokých svalů břicha a bederní páteře, stabilizátorů ramenního pletence a stehenních svalů

Klek na BOSU - posílení hlubokého stabilizačního systému

Tento cvik je modifikací pro prostý "klek na čtyřech". Využití balanční podložky BOSU zvyšuje nároky na hluboký stabilizační systém páteře,…

Napřímení páteře vkleče a posílení steheního svalstva

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních a kolenních kloubů, kotníků

Napřímení páteře a nitrobřišní tlak ve dřepu

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních a kolenních kloubů, kotníků

Core Training - Stabilizace pánve

Co je cílem cvičení: aktivní kontrola a stabilizace pánve a spodního břicha posílení svalů hýždí a beder

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví