Core Training - Stabilizace pánve

Co je cílem cvičení:

  • aktivní kontrola a stabilizace pánve a spodního břicha
  • posílení svalů hýždí a beder
Výchozí poloha
- Položte se na záda.
- Horní končetiny položte v mírném rozpažení na podložku.
- Pokrčte kolena.
- Vytahujte se za temenem hlavy a za kostrčí.
Fáze 1
- S nádechem zdvihněte pánev co nejvýše tak, aby kolena, pánev a hrudník tvořili přímku.
- Celou dobu udržte pevný trup.
Fáze 2
- Zužujte oporu tím, že střídavě zdviháte jednu a duhou nohu.
- Dále můžete zužovat oporu hrudníku tím, že střídavě zdviháte jednu a duhou ruku kolmo nahoru do předpažení.
Fáze 3
- Oporu hrudníku ještě více zúžíte tím, že zdvihnete obě ruce kolmo nahoru do předpažení.
Fáze 4
- Cvik si můžete ještě zintenzivnit, že zdvihnete vzhůru jednu nataženou nohu a obě ruce.
Fáze 5
- Povolte a vraťte zpět do výchozí polohy na podložku.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • vytáčení trupu
  • spadlé hýždě

Jak často provádět

  • lze cvičit denně
  • cvičte obzvláště při bolestech bederní páteře a při oslabených břišních svalech a při nedostatečném zapojení bránice
  • v pozici vydržte tak dlouho (řádově maximálně desítky sekund), dokud jste schopni udržet správné nastavení těla
  • pokuste se zopakovat výdrž 3krát

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Cvičení pro posílení středu těla a paží

Cvičení pro posílení středu těla a paží

youtube Automobilizace křížokyčelního kloubu - Spouštění nohy

Automobilizace křížokyčelního kloubu - Spouštění nohy

youtube Napřímení páteře vleže na břiše

Napřímení páteře vleže na břiše

youtube Core training - Vzpor neboli

Core training - Vzpor neboli "Plank"

Související cviky

Automobilizace křížokyčelního kloubu - Zanožení

Co je cílem cvičení: mobilizace křižokyčelního kloubu

Napřímení páteře vleže na boku a stabilizace pánve ve vysokém šikmém sedu

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních kloubů, ramen a lopatek

Core Training - Vzpor neboli "Plank" se zdvihnutím jedné dolní končetiny

Co je cílem cvičení: trénink svalů podílejících se na držení těla posílení svalů ramenního pletence posílení břišních svalů posílení přední…

Napřímení páteře a nitrobřišní tlak ve dřepu

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních a kolenních kloubů, kotníků

Cvičení s PROPRIOMEDEM v předklonu

Toto cvičení je zaměřené především na stabilizaci hlubokých stabilizačních svalů páteře, to jsou svaly, které se podílejí na udržení trupu…

Core Training - Opora na čtyřech se zdviháním kolen

Co je cílem cvičení: trénink hlubokých svalů břicha a bederní páteře, stabilizátorů ramenního pletence a stehenních svalů

Napřímení páteře vsedě s dolními končetinami před sebou

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, trupu, kyčelních a kolenních kloubů

Posilování břišních svalů, svalů nohou a zlepšování hlubokého stabilizačního systému

Co je cílem cvičení: posílení břišních svalů a svalů nohou zlepšení hlubokého stabilizačního systému

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Články o zdraví
Hledáme fyzioterapeuty