Core Training - Trénink spodních břišních svalů

Co je cílem cvičení:

  • trénink spodního břišního svalstva, předních stran stehen a rovnováhy
Výchozí poloha
- Posaďte se na podložku.
- Pokrčte kolena..
- Napřimte trup.
- Vytahujte se za temenem hlavy.
Fáze 1
- Nadzdvihněte dolní končetiny pokrčené v kolenou nad podložku.
- Horní končetiny předpažte a vyrovnávejte jimi balanc.
Fáze 2
- Střídavě natahujte jedno a druhé koleno.
Fáze 3
- Cvik můžete ještě zintenzivnit propínáním obou kolen naráz.
Fáze 4
- Povolte a vraťte zpět do výchozí polohy na podložku.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • shrbená páteř
  • chybí napřímení trupu
  • zvedání ramen
  • předsunutí hlavy
  • chybí vytažení za temenem hlavy

Jak často provádět

  • ideálně cvičte každý den
  • z počátku cvičte 2 série po 8 opakováních pro každou dolní končetinu

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Core Training - Aktivace hlubokého stabilizačního systému + Brániční dýchání

Core Training - Aktivace hlubokého stabilizačního systému + Brániční dýchání

youtube Napřímení páteře vsedě s dolními končetinami před sebou

Napřímení páteře vsedě s dolními končetinami před sebou

youtube Napřímení páteře vleže na boku a stabilizace pánve ve vysokém šikmém sedu

Napřímení páteře vleže na boku a stabilizace pánve ve vysokém šikmém sedu

youtube Napřímení páteře a nitrobřišní tlak ve dřepu

Napřímení páteře a nitrobřišní tlak ve dřepu

Související cviky

Nácvik udržení nitrobřišního tlaku

Co je cílem cvičení:  aktivace bráničního dýchání aktivace spodních břišních svalů

Core training - Vzpor neboli "Plank"

Trénink středu těla pro zvládnutí nitrobřišního tlaku Co je cílem cvičení: trénink svalů podílejících se na držení těla posílení svalů…

Napřímení páteře a nitrobřišní tlak ve dřepu

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních a kolenních kloubů, kotníků

Korigované zvedání ze sedu do stoje

Co je cílem cvičení: napřímení páteře aktivace středu těla

Napřímení páteře vleže na boku a stabilizace lopatek

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních kloubů, ramen a lopatek

Napřímení páteře vkleče s nataženými koleny

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních a kolenních kloubů, kotníků…

Napřímení páteře vkleče a posílení steheního svalstva

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních a kolenních kloubů, kotníků

Core Training - Opora na čtyřech se zdviháním kolen

Co je cílem cvičení: trénink hlubokých svalů břicha a bederní páteře, stabilizátorů ramenního pletence a stehenních svalů

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví