Core Training - Vzpor neboli "Plank" - Posun skrčeného kolene pod trup

Trénink středu těla po zvládnutí nitrobřišního tlaku

Co je cílem cvičení:

  • trénink svalů podílejících se na držení těla
  • posílení svalů ramenního pletence
  • posílení břišních svalů
  • posílení přední strany stehen
  • posílení předkolení
Výchozí poloha
- Zaujměte pozici vzporu na předloktích.
- Předloktí mějte rovnoběžně opřené o podložku.
- Nohy opřete o špičky.
- Kolena a kyčle a bedra narovnejte do jedné roviny s pánví.
- Udržte vzpřímené postavení těla.
- Vytahujte se za temenem hlavy.
- Stabilizujte ramenní pletenec.
- Cvik můžete provádět také na balanční podložce BOSU.
Fáze 1
- Posunujte střídavě skrčené koleno jedné a druhé nohy pod trup.
Fáze 2
- Uvolněte.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • propadávání hrudníku mezi lopatky
  • propadávání bederní páteře
  • nedostatečná aktivace břišních svalů
  • vystrčené hýždě
  • zapojení břišních svalů přebírá ohybač kyčle a svaly beder

Jak často provádět

  • v posilovací pozici vydržte tak dlouho, dokud jste schopni udržet správné nastavení těla
  • můžete cvičit denně

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Napřímení páteře a nitrobřišní tlak v nízkém šikmém sedu

Napřímení páteře a nitrobřišní tlak v nízkém šikmém sedu

youtube Core Training - Opora na čtyřech se zdviháním kolen

Core Training - Opora na čtyřech se zdviháním kolen

youtube Korigovaný stoj na BOSU s pohyby horními končetinami

Korigovaný stoj na BOSU s pohyby horními končetinami

youtube Napřímení páteře a nitrobřišní tlak ve stoji

Napřímení páteře a nitrobřišní tlak ve stoji

Související cviky

Nácvik udržení nitrobřišního tlaku

Co je cílem cvičení:  aktivace bráničního dýchání aktivace spodních břišních svalů

Napřímení páteře a nitrobřišní tlak v nízkém šikmém sedu

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních kloubů, ramen a lopatek

Aktivace hlubokého stabilizačního systému

Aktivace hlubokého stabilizačního systému + Brániční dýchání Co je cílem cvičení: aktivace hluboko uložených svalů, držících správné postavení těla stimulace…

Posilování břišních svalů, svalů nohou a zlepšování hlubokého stabilizačního systému

Co je cílem cvičení: posílení břišních svalů a svalů nohou zlepšení hlubokého stabilizačního systému

Core Training - Trénink spodních břišních svalů

Co je cílem cvičení: trénink spodního břišního svalstva, předních stran stehen a rovnováhy

Core Training - Opora na čtyřech se zúžením opory na dvě končetiny

Co je cílem cvičení: aktivace svalových řetězců ve zkříženém vzoru stabilizace ramenních a pánevních pletenců

Posílení HSS - "ježek"

Co je cílem cvičení: posílení svalů trupu posílení hlubokého stabilizačního systému

Cvičení s PROPRIOMEDEM v předklonu

Toto cvičení je zaměřené především na stabilizaci hlubokých stabilizačních svalů páteře, to jsou svaly, které se podílejí na udržení trupu…

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví