Cvičení do kanceláře - Nácvik klopení pánve

Ukázka metody, kdy pomocí jednoduchých cvičení uvolňujeme bederní páteř a křížokyčelní skloubení. Přinášíme Vám návod, jak můžete jednoduše, pomocí balanční podložky na sezení, provádět klopení pánve, jež odlehčuje bedrům a ulevuje od ztuhlosti v oblasti kříže.

Co je cílem cvičení:

  • odlehčení bedrům
  • uvolnění v oblasti beder a křížokyčelního skloubení
  • úleva od ztuhlosti v oblasti kříže
Výchozí poloha
- Posaďte se na balanční podložku.
Fáze 1
- Naklopte pánev vzad tak, že se posadíte na kostrč.
Fáze 2
- Naklopte pánev vpřed, jako kdybyste chtěli vystrčit pomyslný "ocásek".
Fáze 3
- Zkorigujte střed.
Fáze 4
- Pravý bok zdvihněte vzhůru.
Fáze 5
- Vraťte se zpět do sedu na obou hýždích.
Fáze 6
- Zdvihněte levý bok vzhůru.
Fáze 7
- Vraťte se opět zpět do sedu na obou hýždích.
- Cvičení zopakujte.
Fáze 8
- Nyní všechny pohyby spojte do souvislého pohybu tak, že začnete tím, že naklopíte pánev vpřed.
Fáze 9
- Vytáhněte pravý bok vzhůru.
Fáze 10
- Sedněte si na kostrč.
Fáze 11
- Vytáhněte levý bok vzhůru.
- Celý souvislý pohyb zopakujte a proveďte také pomyslné kroužky pánví opačným směrem, na opačnou stranu.
Fáze 12
- Vraťte zpět do výchozí polohy.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • zvedání kolen
  • neudržení napřímené páteře v hrudníku
  • současné zvedání ramen se zvedáním boků

Jak často provádět

  • lze cvičit v kanceláři denně i několikrát v rámci pauzy
  • je li Vám to příjemné, pokuste se 3-5x na každý bok

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Cvičení do kanceláře - Stabilizace trupu

Cvičení do kanceláře - Stabilizace trupu

Související cviky

Cvičení do kanceláře - Správný sed

Co je cílem cvičení: správný a zdravý sed

Cvičení do kanceláře - Stabilizace trupu

Co je cílem cvičení: stabilizace páteře zapojení svalů středu těla úleva od bolesti zad

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Články o zdraví
Hledáme fyzioterapeuty