Cvičení do kanceláře - Stabilizace trupu

Co je cílem cvičení:

  • stabilizace páteře
  • zapojení svalů středu těla
  • úleva od bolesti zad
Výchozí poloha
- Posaďte se na balanční podložku.
- Kolena dejte na šířku pánve.
- Paty mějte buď přímo pod koleny anebo lehce před nimi.
- Napřimte páteř.
Fáze 1
- Ruce položte dlaněmi na stehna, jako byste v nich drželi míčky, aby nebyli dlaně propadlé.
- Zatlačte oběma rukama do stehen.
Fáze 2
- Tlak zdůrazněte zvednutím levé dolní končetiny, jež tlačí silně proti levé ruce.
- Udržujte ramena a pánev v rovině a páteř kolmo.
Fáze 3
- Totéž provedeme i na druhou stranu a zatlačíme pravou nohou proti pravé ruce.
Fáze 4
- Povolte obě ruce a obě nohy.
Fáze 5
Pravou ruku položte na levé stehno a opět zatlačte nohou proti ruce.
- Trup a páteř udržte co nejvíce napřímené, vytahujte se z páteře vzhůru a ramena a pánev v rovině
- Snažte se nerotovat.
Fáze 6
- Totéž proveďte také na druhou stranu s levou rukou a pravou nohou.
Fáze 7
- Povolte a vraťte se opět zpět do výchozí pozice.
- Celé cvičení zopakujte.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • rotace trupu
  • ramena a pánev nejsou v rovině
  • shrbený trup a páteř

Jak často provádět

  • můžete cvičit kdykoli si během dlouhého sedu vzpomenete
  • raději vícekrát během dne kratší dobu, než li obráceně

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Cvičení do kanceláře - Nácvik klopení pánve

Cvičení do kanceláře - Nácvik klopení pánve

Související cviky

Cvičení do kanceláře - Nácvik klopení pánve

Ukázka metody, kdy pomocí jednoduchých cvičení uvolňujeme bederní páteř a křížokyčelní skloubení. Přinášíme Vám návod, jak můžete jednoduše, pomocí balanční…

Cvičení do kanceláře - Správný sed

Co je cílem cvičení: správný a zdravý sed

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Články o zdraví
Hledáme fyzioterapeuty