Cvičení na židli Adaptic - Jednostranné pádlování

Cvičení vhodné k protažení pánevní oblasti a pro uvolnění křížokyčelní oblasti a beder.

Co je cílem cvičení:

- uvolnění křížokyčelního kloubu
- uvolnění svalů pánevního dna
- správná koordinace břišních a hýžďových svalových skupin a svalů pánevního dna

Výchozí poloha
- Sedněte si na židli Adaptic.
- Zkontrolujte, že sedíte přibližně uprostřed sedáku.
- Nohy položte volně na podlahu tak, aby kolena byla nepatrně níže než kyčle.
- Nohy mějte rozkročené na šíři boků.
- Ruce si položte na pánevní kosti.
Fáze 1
- Zatlačte pravým sedacím hrbolem do židle, jako byste chtěli začít pádlovat.
- Krouživý pohyb vykonávejte pouze pánví, zbytek těla mějte napřímený.
- Kroužky provádějte pouze pravou částí pánve.
Fáze 2
- Cvik proveďte na druhou (levou) stranu.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

- bolest při pohybu
- neudržení základní polohy
- neudržení neutrální pozice bederní páteře
- přenesení náklonu do ostatních částí těla
- rychlé provedení, které zamezuje dokonalé koordinaci

Jak často provádět

- při dlouhém sezení
- kdykoli se potřebujete protáhnout

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Správný sed na židli Adaptic + nastavení židle

Správný sed na židli Adaptic + nastavení židle

Související cviky

Správný sed na židli Adaptic + nastavení židle

Pokud trávíte hodně času sezením, je vhodné zvolit co možná nejzdravější způsob. Nabízíme Vám ukázku sezení na zdravotní židli Adaptic,…

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví