Cvičení na židli Adaptic - Ležatá osmička

Cvičení vhodné k protažení pánevní oblasti a pro uvolnění křížokyčelní oblasti a beder.

Co je cílem cvičení:

  • uvolnění křížokyčelního kloubu
  • uvolnění svalů pánevního dna
  • správná koordinace břišních a hýžďových svalových skupin a svalů pánevního dna
Výchozí poloha
- Sedák nastavte tak, aby byly kyčelní klouby o trochu výše než kolena.
- Bederní páteř by měla být podepřená opěradlem.
- Výška opěrky by měla být nastavena tak, aby byl úhel v loketním kloubu podobný jako v kyčelním kloubu.
Fáze 1
- Zkontrolujte, že sedíte přibližně uprostřed sedáku.
- Nohy mějte rozkročené na šíři boků.
- Ruce si položte na pánevní kosti.
Fáze 2
- Obkružujte pánví vodorovně kolečko - dopředu, do strany, dozadu (jedním i druhým směrem).
Fáze 3
Obkružujte pánví tvar osmičky.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • bolest při pohybu
  • neudržení základní polohy
  • neudržení neutrální pozice bederní páteře
  • přenesení náklonu do ostatních částí těla
  • rychlé provedení, které zamezuje dokonalé koordinaci

Jak často provádět

  • při dlouhém sezení
  • kdykoli se potřebujete protáhnout

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

Související cviky

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví