Cvičení pro posílení středu těla a paží

Co je cílem cvičení:

  • posílení svalů ramen, trupu a pánve
  • zpevnění břišní stěny a hlubokých břišních svalů
Výchozí poloha
- Klekněte si na kolena.
- Opřete se dlaněmi po stranách o BOSU.
- Bradu držte u krku.
- Napřimte páteř.
- Zpevněte břišní stěnu.
Fáze 1
- S nádechem do spodního břicha, bočních žeber a zad a proveďte klik.
- Pokrčte ruce v loktech.
- Pánev a trup mějte zpevněný a nehýbejte s nimi.

Varianty cviku:
- Lokty jdou buď do stran, kdy je kladen důraz na prsní svaly.
- Nebo je umístíme o něco blíže do středu BOSU a při pohybu směřují směrem dozadu podél těla a intenzivněji tak procvičíme svaly tricepsu.
Fáze 2
- S výdechem vraťte do výchozí pozice a celý cvik opakujte.
- Pro zdatnější jedince je zde modifikace cviku s oporou dlaní o rovnou stranu BOSU.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • Shrbená/prohnutá záda
  • Vystrčená brada
  • Vystrčená pánev ke stropu
  • Zvednutá ramena u uší
  • Zadržování dechu

Jak často provádět

  • Cvičte každý den

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Napřímení páteře na všech 4

Napřímení páteře na všech 4

youtube Core training - Vzpor neboli

Core training - Vzpor neboli "Plank"

youtube Core Training - Trénink rovnováhy

Core Training - Trénink rovnováhy

youtube Core Training - Stabilizace pánve

Core Training - Stabilizace pánve

Související cviky

Napřímení páteře a nitrobřišní tlak ve stoji

Do je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace celého těla

Napřímení páteře vsedě s dolními končetinami před sebou

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, trupu, kyčelních a kolenních kloubů

Cvičení s PROPRIOMEDEM v předklonu

Toto cvičení je zaměřené především na stabilizaci hlubokých stabilizačních svalů páteře, to jsou svaly, které se podílejí na udržení trupu…

Stoj na balanční podložce kulaté

Balanční cvičení pro správné držení těla a napřímení páteře. Jedná se o korekci základní pozice stoje na balanční podložce "BOSU".…

Core Training - Trénink rovnováhy

Co je cílem cvičení: uvědomění si vlastního těla v prostoru trénink rovnováhy

Posílení HSS - "ježek"

Co je cílem cvičení: posílení svalů trupu posílení hlubokého stabilizačního systému

Core Training - Opora na čtyřech se zúžením opory na dvě končetiny

Co je cílem cvičení: aktivace svalových řetězců ve zkříženém vzoru stabilizace ramenních a pánevních pletenců

Nácvik udržení nitrobřišního tlaku

Co je cílem cvičení:  aktivace bráničního dýchání aktivace spodních břišních svalů

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví