Cvičení s PROPRIOMEDEM - přenášení váhy vestoje

Cvik slouží k stabilizaci ramenních kloubů a lopatek, zpevnění hlubokých stabilizačních svalů páteře a zlepšení koordinace svalové aktivity.

Co je cílem cvičení:

  • stabilizace ramenních kloubů a lopatky
  • Zpevnění hlubokých stabilizačních svalů páteře
  • Zlepšení koordinace svalové aktivity
  • aktivace stabilizátorů pánve
Výchozí poloha
- chytněte si Propriomed do obou rukou, nohy lehce rozkročte na šířku pánve a rozvibrujte ho směrem dopředu
Fáze 1
- přeneste váhu na levou nohu a pravou zvedněte, koleno je v zevní rotaci, prsty jsou nahoře
levá dolní končetina je pokrčená v kolenním kloubu a snažíme se na ní udržet správnou osu dolní končetiny (kyčel - koleno - kotník nad sebou, spuštěná kolmice z kolenního kloubu směřuje k druhému prstu)
Fáze 2
- přeneste váhu na pravou nohu, levou zvedněte, koleno je opět v zevní rotaci, špička je nahoru
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • ramena směrem dopředu
  • povolení beder směrem dopředu
  • při přenášení váhy na jednu nohu pánev rotuje do strany
  • neudržení osy dolní končetiny
  • koleno stojné dolní končetiny je propnuté

Jak často provádět

  • Opakujte 6x na každou dolní končetinu (můžete cvičit v sériích 2 - 3), cvičte denně

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Cvičení s PROPRIOMEDEM - Kmitání vestoje obouruč do stran

Cvičení s PROPRIOMEDEM - Kmitání vestoje obouruč do stran

youtube Cvičení s PROPRIOMEDEM v předklonu

Cvičení s PROPRIOMEDEM v předklonu

youtube Cvičení s PROPRIOMEDEM - Základní kmit oběma rukama

Cvičení s PROPRIOMEDEM - Základní kmit oběma rukama

youtube Cvičení s PROPRIOMEDEM - Kmitání vestoje nad hlavou

Cvičení s PROPRIOMEDEM - Kmitání vestoje nad hlavou

Související cviky

Cvičení s PROPRIOMEDEM - Základní kmit oběma rukama

Co je cílem cvičení: stabilizace ramenních kloubů a lopatek zpevnění hlubokých stabilizačních svalů páteře zlepšení koordinace svalové aktivity

Cvičení s PROPRIOMEDEM v předklonu

Toto cvičení je zaměřené především na stabilizaci hlubokých stabilizačních svalů páteře, to jsou svaly, které se podílejí na udržení trupu…

Cvičení s PROPRIOMEDEM - Kmitání vestoje obouruč do stran

Co je cílem cvičení: stabilizace ramenního kloubu a lopatky zpevnění hlubokých stabilizačních svalů páteře zlepšení koordinace svalové aktivity

Cvičení s PROPRIOMEDEM - Kmitání vestoje nad hlavou

Co je cílem cvičení: stabilizace ramenního kloubu a lopatky zpevnění hlubokých stabilizačních svalů páteře zlepšení koordinace svalové aktivity

Cvičení s PROPRIOMEDEM - Kmitání vestoje jednou rukou

Co je cílem cvičení: Stabilizace ramenního kloubu a lopatky Zpevnění hlubokých stabilizačních svalů páteře Zlepšení koordinace svalové aktivity

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví