Cviky na procvičení pohyblivosti pánevního dna

Tento cvik popisuje, jak ovlivnit bolesti beder a bolesti zad v těhotenství, pomocí uvolnění křížokyčelní oblasti na gymnastickém míči "Gymball". Podstatou cvičení je podsazování pánve a vysazování boků.

Co je cílem cvičení:

  • uvolnění křížokyčelního kloubu
  • uvolnění svalů pánevního dna
  • správná koordinace břišních a hýžďových svalových skupin a svalů pánevního dna
Výchozí poloha
- Vzpřímeně se posaďte na střed gymnastického míče.
- Chodidla opřete celou plochou o zem na šíři boků.
- Váhu celého těla držte uprostřed.
Fáze 1
- Podsazujte pánev tak, že spona stydká se pohybuje vpřed jako když chcete vyhrbit záda v bederní páteři, hrudník během tohoto pohybu však neklesá.
- Poté pohyb provádějte v opačném směru, kostrč se pohybuje vzad, prohněte se co nejvíce v bederní páteři.
- Opakujte dvacetkrát.
Fáze 2
- Vraťte do výchozí polohy.
- Vysaďte pánev doprava/doleva, hrudník držte stále ve stejné pozici.
- Proveďte i opačným směrem.
- Celé dvacetkrát zopakujte.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • v sedu chybí napřímení
  • při jednotlivých pohybech pánví se mění poloha hrudníku (klesá)
  • zadržování dechu
  • nohy se zvedají od podložky

Jak často provádět

  • ideálně každý den přibližně  po dobu 5 minut

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Napřímení páteře vkleče a stabilizace pánve a ramen

Napřímení páteře vkleče a stabilizace pánve a ramen

Související cviky

Napřímení páteře vkleče a stabilizace pánve a ramen

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních a kolenních kloubů uvolnění…

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví