Jógová pozice Turecký sed - Sukhásana

Co je cílem cvičení:

  • jedna ze základních pozic meditačních sedů, pro celkové uvolnění a zklidnění mysli a na prokrvení oblasti pánve
Výchozí poloha
- Sedněte si s nataženýma nohama (Dandásana).
- Postupně pokrčte jedno koleno a vložte chodidlo pod opačné stehno, poté stejným způsobem i druhou stranu.
- Ruce mějte volně položené na kolenou, zavřete oči.
- Sed by měl být uvolněný (pokud je sed nepohodlný, lze si sednout např. na složenou deku).

Nejčastější chyby

  • páteř není napřímená
  • hlava není v prodloužení trupu
  • vytahování ramen k uším
  • zádrž dechu

Jak často provádět

  • lze každý den
  • minimální doba pozice 2 min. (čím déle, tím lépe)

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Oční jóga - zavírání očí

Oční jóga - zavírání očí

youtube Jógová pozice kobra - Bhudžangásana

Jógová pozice kobra - Bhudžangásana

youtube Jógová pozice ryba - Matsjásana

Jógová pozice ryba - Matsjásana

youtube Oční jóga - Zaostřování na prst

Oční jóga - Zaostřování na prst

Související cviky

Dechové cvičení v józe - ANULÓMA VILÓMA

Při tomto dechovém cvičejí je celé tělo zásobeno extra dávkou kyslíku, oxid uhličitý je účinně vyloučen a krev se zbavuje…

Jógová pozice kleště - Páščimottanásana

Co je cílem cvičení: protažení celé zadní linie dolních končetin a trupu stimulace břišních orgánů a endokrinního systému

Pět Tibeťanů - Hora

Co je cílem cvičení: uvolnění zkrácených svalových skupin

Jógová pozice trojúhelník - Utthita trikónásana

Co je cílem cvičení: rozvíjení flexibility páteře a trupu posílení dolních končetin

Jógová pozice krávy - Gomukhásana

Co je cílem cvičení: působí na křížovou oblast a SI skloubení zvyšuje flexibilitu dolních končetin

Pět Tibeťanů - Svíčka

Co je cílem cvičení: uvolnění zkrácených svalových skupin

Lotosový sed - Padmásana

Co je cílem cvičení: zklidnění nervového systému výhodná pozice k meditaci a k pránájámě

Dechové cvičení v józe - Pránájáma Nádí Šódhana

Při tomto dechovém cvičení je celé tělo zásobeno extra dávkou kyslíku, oxid uhličitý je účinně vyloučen a krev se zbavuje…

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví