Klek na BOSU - posílení hlubokého stabilizačního systému

Tento cvik je modifikací pro prostý "klek na čtyřech". Využití balanční podložky BOSU zvyšuje nároky na hluboký stabilizační systém páteře, tudíž zapojení svalů podílejících se na tomto pohybu je intenzivnější. Zároveň zlepšíte svůj cit pro rovnováhu a vnímání trojrozměrného nastavení vlastního těla.

Co je cílem cvičení:

  • správné držení těla
  • napřímení páteře
  • aktivace svalů hlubokého stabilizačního systému páteře
  • zlepšení stability
  • cvičení pro zlepšení koaktivace (vzájemné spolupráce) jednotlivých svalů a jejich koordinaci
Výchozí poloha
- Klekněte si na BOSU do pozice na čtyřech (vzpor klečmo).
- Ruce mějte pod rameny a roztáhněte prsty (široké dlaně).
- Kolena držte od sebe na šířku pánve.
- Napřimte páteř (vytahujte se za týlem ke stropu a za temenem do dálky).
Fáze 1
- Nadechněte se do břicha, tím zpevníte trup.
- Zanožte jednu dolní končetinu a vraťte zpět.
- Vzpažte jednu horní končetinu a vraťte zpět.
Fáze 2
- Zanožte jednu dolní končetinu a zároveň vzpažte protilehlou horní končetinu.
- Vraťte zpět a opakujte na opačné straně.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • vytahování ramen k hlavě
  • padání/zaklánění hlavy (neudržení hlavy a krční páteře ve vzpřímené pozici)
  • kolena/ruce jsou na BOSU příliš blízko/daleko od sebe
  • při zvedání končetin dochází k rotaci trupu, prohýbání trupu
  • chybí zpevnění trupu
  • páteř není napřímená
  • zadržování dechu

Jak často provádět

  • cvičte pravidelně
  • při bolestech výše zmíněných oblastí je dobré cvičit denně 10 opakování pro každou stranu

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Aktivace správného dechového stereotypu

Aktivace správného dechového stereotypu

youtube Napřímení páteře vleže na břiše

Napřímení páteře vleže na břiše

youtube Stabilizace kolen i trupu - balanční nákrok na BOSU

Stabilizace kolen i trupu - balanční nákrok na BOSU

youtube Korigovaný stoj na BOSU s pohyby horními končetinami

Korigovaný stoj na BOSU s pohyby horními končetinami

Související cviky

Cvičení na balanční podložce BOSU - Pánský klik

Cvik slouží jako prevence, pokud jsou potíže stabilizované - chceme posílit břicho, abychom odlehčili zádům (necvičíme v akutním stavu) Co…

Posílení HSS - "ježek"

Co je cílem cvičení: posílení svalů trupu posílení hlubokého stabilizačního systému

Core Training - Stabilizace pánve

Co je cílem cvičení: aktivní kontrola a stabilizace pánve a spodního břicha posílení svalů hýždí a beder

Napřímení páteře a lezení vpřed vkleče na všech 4

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních kloubů, ramen a lopatek

Core Training - Vzpor neboli "Plank" - Posun skrčeného kolene pod trup

Trénink středu těla po zvládnutí nitrobřišního tlaku Co je cílem cvičení: trénink svalů podílejících se na držení těla posílení svalů…

Cvičení pro posílení středu těla a paží

Co je cílem cvičení: posílení svalů ramen, trupu a pánve zpevnění břišní stěny a hlubokých břišních svalů

Cvičení na balanční podložce BOSU - Stoj s rozpažením a rotací trupu

Co je cílem cvičení: posílení hlubokého stabilizačního svalstva páteře a trupu zlepšení rovnováhy a koordinace stabilizace kloubů dolních končetin

Nácvik udržení nitrobřišního tlaku

Co je cílem cvičení:  aktivace bráničního dýchání aktivace spodních břišních svalů

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví