Leh na břiše s vytažením a rotací

Cvik vhodný když mě bolí bedra a v případě bolestivého předklonu.

Co je cílem cvičení:

  • úleva od bolesti beder
Výchozí poloha
- Lehněte si na břicho.
Fáze 1
- Vzepřete se na předloktí.
Fáze 2
- Pokrčte si nohu a vytočte ji kolenem směrem ven.
- Měli byste cítit, že se Vám bedra z jedné strany tzv. zavírají.
Fáze 3
- Vytáhněte se z páteře a zrotujte celý trup i s hlavou směrem do strany.
Fáze 4
- Povolte, položte se zase zpět do výchozí polohy a uvolněte zádové svalstvo.
- Celý cvik opakujte také na druhou stranu.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • zadržování dechu
  • špatná pozice horních končetin
  • stahování hýždí
  • zvedání ramen

Jak často provádět

  • ideálně 5krát denně opakovaně po 2-3 hodinách

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Vzpor vleže na břiše - varianta cviku s větším rozsahem pohybu

Vzpor vleže na břiše - varianta cviku s větším rozsahem pohybu

youtube Vzpor vleže na břiše - varianta cviku s menším rozsahem pohybu

Vzpor vleže na břiše - varianta cviku s menším rozsahem pohybu

Související cviky

Vzpor vleže na břiše - varianta cviku s větším rozsahem pohybu

Tato metoda je využívána při bolestech zad, například při poškození meziobratlových disků, bolesti krční páteře, při brnění v typických neurologických…

Vzpor vleže na břiše - varianta cviku s menším rozsahem pohybu

Cvik vhodný když mě bolí bedra a v případě bolestivého předklonu.Zdroj: https://www.fyzioklinika.cz/navody-na-cviceni/leh-na-brise-s-vytazenim-a-rotaci-dle-mckenzie Co je cílem cvičení: úleva od bolesti zad

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Články o zdraví
Hledáme fyzioterapeuty