Posilování břišních svalů, svalů nohou a zlepšování hlubokého stabilizačního systému

Co je cílem cvičení:

  • posílení břišních svalů a svalů nohou
  • zlepšení hlubokého stabilizačního systému
Výchozí poloha
- Položte se zády na velký míč.
- Roznožte na šíři boků.
- Ruce si dejte v týl či se opřete ze stran dlaněmi o míč.
- Zády do míče zatlačte.
- Dívejte se vpřed.
Fáze 1
- Střídavě přednožujte pravou a levou nohu s pokrčeným kolenem.
Fáze 2
- Střídavě přednožujte pravou a levou nohu s pokrčeným kolenem.
Fáze 3
- Na závěr se vraťte zpět do výchozí polohy.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • předsunutá hlava
  • vystrčená brada
  • pokládání lopatek na míč
  • zaklánění hlavy

Jak často provádět

  • z počátku cvičte 8-10 opakování pro každou nohu, postupně můžete počet opakování navyšovat
  • cvičit můžete každý den

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Core Training - Trénink spodních břišních svalů

Core Training - Trénink spodních břišních svalů

youtube Napřímení páteře vsedě s dolními končetinami před sebou

Napřímení páteře vsedě s dolními končetinami před sebou

youtube Posílení HSS -

Posílení HSS - "ježek"

youtube Cvičení s PROPRIOMEDEM v předklonu

Cvičení s PROPRIOMEDEM v předklonu

Související cviky

Core Training - Opora na čtyřech se zdviháním kolen

Co je cílem cvičení: trénink hlubokých svalů břicha a bederní páteře, stabilizátorů ramenního pletence a stehenních svalů

Aktivace hlubokého stabilizačního systému

Aktivace hlubokého stabilizačního systému + Brániční dýchání Co je cílem cvičení: aktivace hluboko uložených svalů, držících správné postavení těla stimulace…

Core Training - Stabilizace pánve

Co je cílem cvičení: aktivní kontrola a stabilizace pánve a spodního břicha posílení svalů hýždí a beder

Napřímení páteře vsedě s dolními končetinami před sebou

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, trupu, kyčelních a kolenních kloubů

Napřímení páteře a nitrobřišní tlak ve dřepu

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních a kolenních kloubů, kotníků

Core Training - Trénink rovnováhy

Co je cílem cvičení: uvědomění si vlastního těla v prostoru trénink rovnováhy

Napřímení páteře vkleče a posílení steheního svalstva

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních a kolenních kloubů, kotníků

Stoj na balanční podložce kulaté

Balanční cvičení pro správné držení těla a napřímení páteře. Jedná se o korekci základní pozice stoje na balanční podložce "BOSU".…

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví