Procvičování kotníku vleže na zádech - fajfky

Cvičení je vhodné při chronických žilních onemocněních či v rámci jejich prevence. Daný typ cvičení je také příhodný v rámci prevence tromboembolické nemoci v době pooperační péče než dojde k vertikalizaci. Podstatou tohoto cviku je aktivace svalové lýtkové pumpy, která zrychlí průtok krve a zabrání její stagnaci v žilním systému dolních končetin. Cvičení lze také využít na zvýšení rozsahu pohybu v hlezenním kloubu.

Co je cílem cvičení:

  • zvýšení rozsahu pohybu v hlezenním kloubu
  • aktivace svalové lýtkové pumpy
  • protažení lýtkového svalstva
Výchozí poloha
- Lehněte si na záda, horní končetiny dejte volně podél těla.
- Dolní končetiny zvedněte do pravého úhlu v kyčelních kloubech
- V kotnících udělejte tzv. fajfky (prsty směřují k tělu)
Fáze 1
- V kotnících udělejte tzv. špičky (prsty jsou propnuté směrem ke stropu).
Fáze 2
- Opět udělejte v kotnících fajfky.
- Tímto způsobem několikrát rytmicky zopakujte.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • kolena jsou pokrčená
  • prohnutí v oblasti bederního úseku páteře
  • zakloněná hlava
  • změna z přitažení do protažení je prováděna pomalu

Jak často provádět

  • můžete cvičit denně
  • v rámci souvislého sezení/ležení cvičte každou hodinu
  • opakujte 15x

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Procvičování kotníků vleže na zádech - kroužky

Procvičování kotníků vleže na zádech - kroužky

Související cviky

Procvičování kotníků vleže na zádech - kroužky

Cvičení je vhodné při chronických žilních onemocněních či v rámci jejich prevence. Daný typ cvičení je také příhodný v rámci…

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví