Prodýchání a aktivace trupu v korigovaném sedu dle Brüggera

Co je cílem cvičení:

  • napřímení páteře
  • zapojení svalů trupu
  • úleva zádům
Výchozí poloha
- Posaďte se (můžete využít balanční podložku).
- Zkorigujte si sed naklopením pánve vpřed, hrudník vytahujte nahoru a hlavu zastrčte dozadu.
Fáze 1
- Nadechněte se do bříška do stran, dopředu i dozadu tak, aby se bříško rozevřelo.
- Dýchejte pouze do břicha, hrudník zůstává v klidu.
- Držte napřímené tělo a zpevněnou páteř.
Fáze 2
- Položte si ruce otevřenými dlaněmi na stehna.
- Zatlačte kořenem dlaně u Vašeho zápěstí jedné ruky proti stehnu a zároveň stehnem proti Vaší dlani.
- To samé proveďte střídavě také na druhou stranu.
Fáze 3
- Střídejte strany a celý cvik opakujte.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • trup není napřímen
  • bederní páteř je vyhrbená nebo příliš prohnutá
  • ramena jsou zdvižena k uším
  • hlava předsunutá
  • nohy visí ve vzduchu (cvičení by mělo být prováděno s ploskami nohou opřenými o zem)

Jak často provádět

  • Postup opakujte střídavě minimálně 3x na každou stranu

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Brügger koncept - Aplikace horké role na bedra

Brügger koncept - Aplikace horké role na bedra

youtube Správný sed na gymnastickém míči - Brüggerův koncept

Správný sed na gymnastickém míči - Brüggerův koncept

youtube Brügger koncept - Příprava horké role

Brügger koncept - Příprava horké role

youtube Návod na správné posazení na posteli dle Aloise Brüggera

Návod na správné posazení na posteli dle Aloise Brüggera

Související cviky

Brügger koncept - Aplikace horké role na hrudní páteř a žebra

Co je cílem techniky: úleva od bolesti hrudní páteře a žeber uvolnění svalových křečí v oblasti hrudníku

Brügger koncept - Příprava horké role

Co je cílem techniky: úleva od bolesti uvolnění přetížených svalů a svalových křečí pomoc při akutních blokádách páteře

Korekce sedu dle Brüggera s využitím Therabandu

Cvičení pro aktivaci svalů podílejících se na vzpřímeném držení těla a zároveň uvolňujících ty, které jsou díky dlouhodobějšímu setrvávání v…

Návod na správné posazení na posteli dle Aloise Brüggera

cvik, když mě bolí bederní část zad Co je cílem cvičení: úleva bedrům správné ergonomické vstávání z postele

Správný sed na gymnastickém míči - Brüggerův koncept

Ergonomicky správný sed Co je cílem cvičení: korekce sedu

Brügger koncept - Aplikace horké role na bedra

Co je cílem techniky: úleva od bolesti beder uvolnění svalových křečí v oblasti beder

Brügger koncept - Aplikace horké role na šíji

Co je cílem techniky: úleva od bolesti šíje uvolnění přetížených svalů a svalových křečí v oblasti šíje

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Články o zdraví
Hledáme fyzioterapeuty