Protažení mezilopatkových svalů v sedě

Cvik zaměřený na protažen mezilopatkových svalů, uvolňující záda po námaze a přetížení.

CO JE CÍLEM CVIČENÍ:

protažení svalů mezi lopatkami
uvolnění zad při bolestech, po námaze, při přetížení

Výchozí poloha
- Posaďte se na židli.
- Překřižte si ruce a položte je na zevní stranu kolen.
Fáze 1
- Tlačte rukama proti kolenům a koleny proti rukám.
- Prodýchávejte cca.15s.
Fáze 2
- Skloňte hlavu a vyhrbte se.
- Prodýchávejte cca.15s.
- Nebo naopak s nádechem zatlačte kolena ven.
- S výdechem povolte.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • nedostatečné nahrbení
  • předsun hlavy
  • ramena jdou k uším
  • preference jedné strany

Jak často provádět

  • protahujeme ideálně každý den
  • protažení v nahrbení s tlačením do stran kolen střídáme s relaxací
  • toto opakujeme v sérii 5x

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Protažení přední strany bérce - relaxace peroneálních svalů

Protažení přední strany bérce - relaxace peroneálních svalů

youtube Chůze po malíkové straně

Chůze po malíkové straně

youtube Mobilizace 12. žebra

Mobilizace 12. žebra

youtube Cvičení pro posílení mezi-lopatkových svalů, paží a trupu

Cvičení pro posílení mezi-lopatkových svalů, paží a trupu

Související cviky

Cvičení pro posílení mezi-lopatkových svalů, paží a trupu

Co je cílem cvičení: posílení svalů ramen, trupu a pánve zpevnění břišní stěny a hlubokých břišních svalů posílení břišních svalů

Napřímení vleže na břiše

Co je cílem cvičení: aktivace dolních fixátorů lopatek

Aktivace šikmých břišních svalů v šikmém sedu

Co je cílem cvičení: trénink šikmých břišních svalů, stabilizátorů pánve a rovnováhy

Spinální cvičení na uvolnění a protažení hlubokých svalů páteře

Co je cílem cvičení: uvolnění ztuhlosti zad zlepšení stability zad úleva od bolesti zad protažení zádových svalů aktivace hlubokých svalů…

Posilování břicha a tricepsu

Co je cílem techniky: Posílení břišních svalů Posílení středu těla a tricepsů Celkové zpevnění těla

Napřímení páteře vkleče a posílení steheního svalstva

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních a kolenních kloubů, kotníků

Chůze po malíkové straně

Cvičení pro aktivaci svalů nohy. CO JE CÍLEM CVIČENÍ:  aktivace svalů nohy

Fyzioterapeutická metoda při akutní blokádě žeber nebo hrudní páteře

Jedná se o jeden z terapeutických zásahů, který používáme pro léčbu akutní blokády žeber nebo hrudní páteře. Trakci hrudní páteře…

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Články o zdraví
Hledáme fyzioterapeuty