Protažení přední strany stehna ve stoji

Jedná se o jednoduchý, ale účinný cvik k protažení čtyřhlavého svalu stehenního na přední straně stehna ve stoji. Můžete ho provádět v rámci strečinku před a po jakékoliv sportovní aktivitě, zejména před a po běhu. Cvičení pomáhá od bolesti a uvolňuje napětí v oblasti přední strany stehna.

Co je cílem cvičení:

  • protažení přední strany stehen
Výchozí poloha
- Postavte se vzpřímeně.
Fáze 1
- Přitáhněte si patu jedné nohy co nejvíce k hýždím.
- Nohu uchopte jednou rukou u kotníku.
- Udržte osu hrudníku, pánve a kolene v jedné rovině.
- Snažte se tzv. sešroubovat obě kolena k sobě tak, aby byly těsně vedle sebe.
- Kostrč směřujte směrem k patám.
Fáze 2
- Povolte a uvolněte nohu zpět do výchozí pozice vestoje.
- Cvik opakujte také na druhou nohu.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • při přitažení paty jedné nohy k hýždím nejsou kolena vedle sebe, jedno vybočuje dopředu
  • vystrčený zadeček
  • prohnutá bedra

Jak často provádět

  • lze provádět denně
  • v protahovací pozici setrvejte 30-60 vteřin
  • opakujte 2-3 krát

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Přenášení váhy z jedné nohy na druhou

Přenášení váhy z jedné nohy na druhou

Související cviky

Přenášení váhy z jedné nohy na druhou

Jedná o cvik pro protažení a uvolnění vnitřní strany stehen (přitahovačů/adduktorů stehen). Lze ho provádět v rámci strečinku před a…

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví