Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik ve vzpřímeném sedu pro stabilizaci zad a krku

Co je cílem cvičení:

  • posílení svalů břišních, zádových a šíjových
  • zpevnění krční páteře a trupu
Výchozí poloha
- Vzpřímený sed.
- Nohy mírně od sebe, pokrčeny v kolenou a kyčlích, špičky přitaženy (fajfky), paty na zemi.
- Paže svěšeny volně podél těla.
- Páteř v ose, hlava rovně v prodloužení páteře, oči hledí dopředu.
Fáze 1
- Snažte se udržet stále stejnou polohu.
- Nenechte si zaklonit a otočit hlavu a zároveň si nenechte zatlačit pravé rameno dozadu.
Fáze 2
Pokyny pro druhou osobu:
- Klek čelem k hlavě cvičícího.
- Pravá dlaň je na levé půlce čela cvičícího.
- Levá dlaň je zpředu proti pravému rameni cvičícího.
- Ruce působí současně lehký tlak na čelo cvičícího směrem dozadu a otočení a zároveň na pravé rameno směrem dozadu.
- Poté vystřídejte strany.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  1. zadržování dechu
  2. příliš velký odpor proti ramenu a hlavě kladený druhou osobou
  3. cvičící není schopný udržet stabilní polohu a zaklání se dozadu

Jak často provádět

  • 1 - 3 krát denně
  • 5 opakování s výdrží 10 s poté povolit
  • postupně můžeme počet opakování zvyšovat až na 10, nebo výdrž prodloužit na 15 s

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik ve vzpřímeném kleku - varianta: pánev

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik ve vzpřímeném kleku - varianta: pánev

youtube Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik ve vzpřímeném kleku - varianta: hlava

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik ve vzpřímeném kleku - varianta: hlava

youtube Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik v leže na zádech pro uvolnění páteře

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik v leže na zádech pro uvolnění páteře

youtube Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik v leže na zádech pro stabilizaci trupu

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik v leže na zádech pro stabilizaci trupu

Související cviky

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik v kleku na 4 - varianta: rameno

Co je cílem cvičení: posílení svalů břišních, zádových a v oblasti pánve zpevnění celé páteře

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik ve vzpřímeném sedu pro stabilizaci zad a ramen

Co je cílem cvičení: posílení svalů břišních a zádových zpevnění trupu

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik v leže na zádech pro uvolnění páteře

Co je cílem cvičení: posílení břišních a zádových svalů nácvik koordinovaného pohybu těla zvýšení pohyblivosti páteře a kyčelních kloubů

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik v kleku na 4 - varianta: pánev

Co je cílem cvičení: posílení svalů břišních, zádových a ramenních zpevnění celé páteře

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik v leže na zádech pro stabilizaci trupu

Co je cílem cvičení: posílení břišních, zádových a stehenních svalů nácvik koordinovaného pohybu těla zvýšení pohyblivosti páteře a kyčelních kloubů

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví