Vzpor vleže na břiše - varianta cviku s menším rozsahem pohybu

Cvik vhodný když mě bolí bedra a v případě bolestivého předklonu.
Zdroj: https://www.fyzioklinika.cz/navody-na-cviceni/leh-na-brise-s-vytazenim-a-rotaci-dle-mckenzie

Co je cílem cvičení:

  • úleva od bolesti zad
Výchozí poloha
- Lehněte si na břicho.
- Hlavu si opřete o čelo.
- Dlaně položte na podložku na úroveň krku a ramen.
- Vytáhněte se z páteře do dálky.
Fáze 1
- Vzepřete se na předloktích směrem nahoru.
- Vytahujte se do dálky.
- Hýždě a stehna nechte povolené.
- Pracují jen zádové svaly.
Fáze 2
- Položte se zase zpět do výchozí polohy.
- Uvolněte zádové svalstvo.
- Celý cvik opakujte.
- Pokud chcete a je Vám pozice příjemná, můžete v poloze na předloktích setrvat a pracovat například na notebooku, číst si knížku....
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • aktivace hýždí a stehen a vykonávání pohybu s jejich pomocí

Jak často provádět

  • ideálně 5krát denně opakovaně po 2-3 hodinách

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Leh na břiše s vytažením a rotací

Leh na břiše s vytažením a rotací

youtube Vzpor vleže na břiše - varianta cviku s větším rozsahem pohybu

Vzpor vleže na břiše - varianta cviku s větším rozsahem pohybu

Související cviky

Vzpor vleže na břiše - varianta cviku s větším rozsahem pohybu

Tato metoda je využívána při bolestech zad, například při poškození meziobratlových disků, bolesti krční páteře, při brnění v typických neurologických…

Leh na břiše s vytažením a rotací

Cvik vhodný když mě bolí bedra a v případě bolestivého předklonu. Co je cílem cvičení: úleva od bolesti beder

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví