Pomůžeme od bolesti
Dnes je zavřeno

Propriomed

Propriomed je tréninková a terapeutická tyč, která je vyrobena ze speciálních high-tech materiálů. Vývoj nástroje probíhal ve spolupráci s MUDr. Eugenem Raševem, zakladatelem koncepce „posturální terapie“. V tyči jsou zamontované tlumícími díly, které snižují zatížení kloubů. Na konci tyče jsou ručně nastavitelné regulátory frekvence, pomocí kterých se mění frekvence kmitů obou konců tyče podle individuálního stupně výkonnosti.
 

Téměř u každého z nás převládá během dne určité monotónní držení těla, jako je sezení nebo stání spojené se stereotypními pohyby. Tyto opakující se pohyby přetěžují svalstvo trupu, ramenní a pánevní pletenec a svaly nosných kloubů. Vznikají svalové dysbalance a nestability kloubů, které vedou k bolestem zejména těch částí těla, které musejí neustále stabilizovat přímé držení proti gravitaci.

Pro stabilní držení těla je nutným předpokladem synergická aktivace svalů (koaktivace), kterou řídí centrální nervová soustava. Tato synergická aktivace svalů má velký význam pro úspornou stabilizaci vzpřímeného držení a pohybů. Cvičení s tyčí Propriomed tuto synergickou svalovou součinnost podporuje.

Propriomed je tréninková a terapeutická tyč, která je vyrobena ze speciálních high-tech materiálů. Vývoj nástroje probíhal ve spolupráci s MUDr. Eugenem Raševem, zakladatelem koncepce „posturální terapie“. V tyči jsou zamontované tlumícími díly, které snižují zatížení kloubů. Na konci tyče jsou ručně nastavitelné regulátory frekvence, pomocí kterých se mění frekvence kmitů obou konců tyče podle individuálního stupně výkonnosti.

Princip cvičení spočívá v rozkmitání konců tyče. Ke svalům se dostávají eferentní impulzy, které stimulují synergické aktivace svalů – koaktivaci.

Správným výběrem cviků, volbou polohy tyče a změnami výchozího držení trupu lze procvičit celé tělo v jeho stabilizační funkci. Cvičení zajišťuje aktivaci nožního, hýžďového, břišního, prsního, zádového, pažního a ramenního svalstva, zlepšuje kontrolu i koordinaci svalstva, svaly přetížené monotónním držením těla se znovu uvolní. Cvičení také pomáhá odstranit kloubní nestability po zraněních nebo operacích a celkově potlačuje funkční poruchy pohybového systému.

Průběh cvičení

Cvičící klient zaujme základní postoj (optimální držení těla) a uchopí tyč v jejím středu. Pomocí neustálých krátkých impulzů se pokouší rozkmitat koncové části tyče a kmit udržet. Části těla jako je hlava nebo ramenní a pánevní pletenec by se během cvičení měly pohybovat pouze minimálně, pohyb rukou by měl být co nejmenší, největší síla a energie by měla vycházet ze středu těla.

Další díly

Autor: FYZIOklinika s.r.o., Praha

Zdroj: Dlouholetá odborná praxe v oboru fyzioterapie, vzdělávání v oblasti fyzioterapie.

Pozn.: Články prezentované fyzioterapeuty na webu fyzioklinika.cz nenahrazují odborné lékařské/fyzioterapeutické vyšetření a mají informativní charakter, tak abyste snadněji porozuměli dané problematice například po Vaší návštěvě fyzioterapeuta, lékaře nebo jiného specialisty. Cílem naší databáze článků je nabídnout Vám na jednom místě aktuálně dostupné informace o jednotlivých potížích pohybového aparátu, se kterými se můžete setkat, a to snadno pochopitelným jazykem (některá složitější zdravotní témata v zájmu snadnějšího pochopení zjednodušujeme). V případě, že na základě podobnosti zde popsaných projevů usuzujete na konkrétní diagnózu, doporučujeme Vám konzultovat Vaše potíže při osobní návštěvě lékaře nebo fyzioterapeuta. Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Související cviky

Související videa

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Cvičení na balanční podložce BOSU - boční most

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Posílení svalů dolních končetin a stabilizace ve stoji na BOSU

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Cvičení na závěsném posilovacím systému - zvedání pánve

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Core Training - aktivace hlubokého stabilizačního systému + brániční dýchání

Články, které by vás mohly zajímat

Syndrom přesýpacích hodin

Věnujete se cvičení břišních svalů? Slyšeli jste už o syndromu přesýpacích hodin? Přečtěte si náš článek, kde se dozvíte víc.

Jak správně posilovat břicho

V tomto článku se dozvíte, jak správně posilovat břicho a kterým cvikům se raději vyhnout.