Pomůžeme od bolesti
Dnes je otevřeno 8:00-16:30
Volejte od 8:00-16:00

Napřímení páteře vleže na zádech s dolními končetinami vzhůru

Tento cvik je vhodný pro napřímení páteře.

Cíle cvičení

  • aktivace hlubokého stabilizačního systému páteře, pánve a trupu
  • uvolnění svalů okolo bederní páteře
  • obnova správného držení těla
     

Nejčastější chyby

  • nádech do horní části hrudníku
  • zadržování dechu, hluboké dýchání
  • vtažené břicho a pupek dovnitř/výrazné vyboulení pupku
  • zvednutí ramen od podložky a záklon hlavy
  • žebra při výdechu zůstávají nahoře
     

Jak často provádět

  • cvičte každý den

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit. Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.). Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Související cviky

Související videa

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Protažení svalů okolo páteře/šíje

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Vzpor vleže na břiše - varianta cviku s větším rozsahem pohybu

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Cvičení na gymnastickém míči - trakař

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Pozice 3. měsíc na zádech

Články, které by vás mohly zajímat

Konzervativní léčba a moderní fyzioterapie skolióz v dětském věku

Diagnostikoval lékař Vašemu dítku skoliózu? V tomto článku se dozvíte potřebné informace o možnostech léčby.

Denní cvičební program dětí se skoliózou

Jak ideálně sestavit harmonogram dne a jaké zásady dodržovat pokud má Vaše dítko skoliózu? Více v tomto článku.

Bolest zad - výhřez meziobratlové ploténky

Veškeré potřebné informace o výhřezu meziobratlové ploténky a léčbě zjistíte v našem článku.

Scheuermannova nemoc – juvenilní kyfóza

Všímáte si, že se Váš dospívající syn stále nápadně hrbí? Příčinou může být i Scheuermannova nemoc.

Z Vašich dotazů by Vás mohlo zajímat

Fyzioasistent

Dobrý den,

mám z dospělosti diagnostikovanou Scheuermannovu kyfózu a Skoliózu. Je mi padesát let. V dospívání se tomu říkalo vadné držení těla. Nicméně, korzet jsem nikdy nenosila, speciální cvičení na to nedělala. Ale má…

Bolest v oblasti pánve

Dobrý den,

nevím si už rady, bolest kosti křížové ve spojení s kyčlemi, konečníkem a sedacími kostmi. Sednout si již není skoro možné a když přijde ,,záchvat,, největší bolesti, tak je jedno v jaké jsem poloze. Pichlavá b…

Cvičení při Skolióze

Dobrý den,

jsem žena, 58 let. Prosím, může některá vaše metoda ulevit při bolestech z těžké skoliózy? Bojím se začít cvičit bez odborné rady.
Děkuji za odpověď