Pomůžeme od bolesti
Dnes je otevřeno 8:00-16:30
Volejte od 8:00-16:00

Posílení hýžďových svalů s zadní strany stehen s overballem

Propínání operovaného kolene s dolními končetinami odloženými patami na gymballu a s overballem mezi koleny.
 

Cíle cvičení

  • zvýšení rozsahu pohybu v kolenním kloubu
  • posílení čtyřhlavého stehenního svalu
  • protažení zadní strany stehen
  • stabilizace dolní části trupu, pánve a dolních končetin
     

Videonávod

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Nejčastější chyby

  • přílišným mačkáním do overballu jdou stehna a kolena do vnitřní rotace
  • pánev se nezvedá rovnoměrně (jedna kyčel/bok je výše než druhá)
  • zadržování dechu
     

Jak často provádět

  • denně 5 - 10 opakování
     

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit. Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.). Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Související cviky

Související videa

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Automobilizace SI vleže na boku na overballu

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Protažení hrudníku na zádech na overballu

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Cvičení na gymnastickém míči - posilování břišních svalů

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Poloviční rolování páteře na overballu

Články, které by vás mohly zajímat

Senzomotorická stimulace a Instruktáž cvičení na velkém míči

Jak správně cvičit na míči, aby došlo k aktivaci svalů pro správné držení těla a fixaci správných pohybových vzorců?

Gymball - Gymnastický míč

Poznejte kouzlo gymnastického míče, možná budete překvapeni jaké dopady může mít sezení na gymballu na Vaše tělo.

Diagnostika a terapie funkčních poruch podle Aloise Bruggera

Cílem této fyzioterapeutické metody je dosáhnout vzpřímeného držení těla. Více v článku.