První pomoc při bolestech hrudní páteře a žeber

Trápí Vás bolest v oblasti hrudní páteře a žeber? Vyzkoušejte tyto návody na cvičení, kterými si můžete ihned pomoci sami doma bez pomoci druhé osoby.

 

Návody na cvičení

Návody 1 - obrázek
Fyzioterapeutické cvičení Ludmily Mojžíšové pro diagnostiku a léčbu pohybových obtíží, původně vypracované pro rehabilitaci pacientů s bolestmi zad. Je založena na odstranění svalového napětí, vyrovnání svalové nerovnováhy, obzvláště hlubokého stabilizačního systému. Tento cvik slouží zejména pro mobilizaci hrudní a bederní páteře. Provádíme ho v tzv. kočičím hřbetu ve třech pozicích pro krční, hrudní a bederní úsek páteře.
Návody 2 - obrázek
Ukázka fyzioterapeutické metody Ludmily Mojžíšové. Jedná se o mobilizační cvičení pro diagnostiku a léčbu pohybových obtíží původně vypracované pro rehabilitaci pacientů s bolestmi zad. Je založena na odstranění svalového napětí, vyrovnání svalové nerovnováhy, obzvláště hlubokého stabilizačního systému. Tento cvik provádíme zejména v případě bolesti bederní a hrudní části zad a funkční neplodnosti žen i mužů. Cvičení nám umožňuje protažení prsních svalů a mobilizaci do rotace trupu v hrudní páteři s otevřením hrudníku a žeber. Provádí se v pozici na všech čtyřech.
Návody 4 - obrázek
Toto cvičení pomáhá při bolestech zad, vadného držení těla, dále pomáhá aktivovat svaly mezi lopatkové, trupové a svaly břišní stěny. Při správném provedení se uvolní kloubní spoje a zvýší pohyblivost hrudní páteře.

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Články o zdraví
Hledáme fyzioterapeuty
Pomoc obětem nehody