Zdravotní židle - cvičení do kanceláře

Ukázka cviků na zdravotní židli Adaptic s výkyvným sedákem.

Cvičení vhodné do kanceláře, díky kterému i při sezení dochází k aktivaci svalů pánevního dna, páteře, zpevnění hlubokého stabilizačního systému páteře a zpevnění zádových a břišních svalů.
Díky tomu, že se zároveň bederní páteř prohne do optimálního tvaru, dochází ke snížení jednostranného tlaku na obratle a meziobratlové ploténky, což má za následek úlevu od bolesti v bedrech vystřelující do pánve či dolních končetin, ale i správné prokrvení nohou. Je důležité, aby při sezení docházelo k přirozenému esovitému prohnutí v předozadní rovině páteře, čímž dojde k efektivnímu rozložení zátěže po celé její délce, ramena se rovnovážnou aktivací svalů v oblasti ramene a lopatek nastaví do šíře a vzad a hlava se zasune dozadu a krční páteř napřímí. Tímto tedy dojde k odlehčení velkým trapézovým svalům, ale i drobným svalům pod lebkou a uvolnění přílišného tlaku na krční páteř, meziobratlové ploténky a obecně uvolnění ztuhnuté šíje i krku.

NÁVODY NA CVIČENÍ

Návody 1 - obrázek
Ukázka správného sedu a nastavení sedáku a opěrek na židli Adaptic.
Návody 2 - obrázek
Cvičení pro uvolnění křížokyčelního kloubu, uvolnění svalů pánevního dna a správnou koordinaci břišních a hýžďových svalových skupin a svalů pánevního dna.
Návody 3 - obrázek
Cvičení vhodné k protažení pánevní oblasti a pro uvolnění křížokyčelní oblasti a beder.

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Sleva
Vše o Rázové vlně
Nabídka léčby
Články o zdraví