Posílení HSS - "ježek"

Co je cílem cvičení:

  • posílení svalů trupu
  • posílení hlubokého stabilizačního systému
Výchozí poloha
- Lehněte si na míč tak, aby se stehna opíraly o míč a natažená kolena a kotníky spojte a odtlačujte se pažemi od země, aby nebyla hrudní páteř mezi lopatkami propadlá.
- Udržte v rovině osu ramena, kyčel, kotník.
- Nadechněte do břicha, čímž zpevníte trup.
- Snažte se udržet hlavu, páteř a pánev v rovině, páteř je jako ocelová tyč (nehrbte se v hrudní páteři).
- Mějte pocit, že se vytahujete do dálky z hlavy a z kostrče.
- Snažte se na tuto osu udržet kolmo ramena a pánev.
Fáze 1
- Udržte naprosto rovná záda a nadzdvihněte pánev tak, aby se kolena skrčila pod břicho.
- Prodýchněte žebra, jako byste je otevřeli.
- Přejděte plynule zpět do rovného lehu na míči.
Fáze 2
- Pažemi se odtlačte od země, prohněte se v zádech a nohy zvedněte co nejvíce ke stropu, hlava, páteř a nohy jsou ve tvaru luku.
- Vydržte cca 15 vteřin.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • prověšení v oblasti ramen
  • lopatky stažené k sobě
  • propad v oblasti beder

Jak často provádět

  • můžete cvičit denně
  • nejlépe 3-5krát týdně

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Posilování břišních svalů, svalů nohou a zlepšování hlubokého stabilizačního systému

Posilování břišních svalů, svalů nohou a zlepšování hlubokého stabilizačního systému

youtube Stoj na balanční podložce kulaté

Stoj na balanční podložce kulaté

youtube Cvičení s PROPRIOMEDEM v předklonu

Cvičení s PROPRIOMEDEM v předklonu

youtube Nácvik udržení nitrobřišního tlaku

Nácvik udržení nitrobřišního tlaku

Související cviky

Napřímení páteře a lezení vpřed vkleče na všech 4

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních kloubů, ramen a lopatek

Napřímení páteře vleže na břiše

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému posílení stabilizačních svalů lopatek a ramen

Posilování břišních svalů, svalů nohou a zlepšování hlubokého stabilizačního systému

Co je cílem cvičení: posílení břišních svalů a svalů nohou zlepšení hlubokého stabilizačního systému

Korigované zvedání ze sedu do stoje

Co je cílem cvičení: napřímení páteře aktivace středu těla

Nácvik udržení nitrobřišního tlaku

Co je cílem cvičení:  aktivace bráničního dýchání aktivace spodních břišních svalů

Core Training - Vzpor neboli "Plank" se zdvihnutím jedné dolní končetiny

Co je cílem cvičení: trénink svalů podílejících se na držení těla posílení svalů ramenního pletence posílení břišních svalů posílení přední…

Napřímení páteře a nitrobřišní tlak ve stoji

Do je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace celého těla

Korigovaný stoj na BOSU s pohyby horními končetinami

Balanční cvičení spočívá v aktivaci řídících mechanismů zajišťující posturální stabilitu ve ztížených podmínkách na nestabilní ploše. CO JE CÍLEM CVIČENÍ: aktivace…

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Články o zdraví
Hledáme fyzioterapeuty