Pomůžeme od bolesti
Dnes je zavřeno

Protažení svalů na přední straně krku s dopomocí druhé osoby

Tento cvik je vhodný, trpíte-li bolestmi v oblasti krční či hrudní páteře, hlavy, ramen. Preventivně by ho měli provádět osoby, které mají sedavé zaměstnání.
 

Cíle cvičení

  • zlepšení pohyblivost krční páteře
  • eliminace předsunutého držení hlavy
     

Nejčastější chyby

  • hlava je ukloněna, nikoliv rotována
  • hlava je málo/příliš za okrajem lehátka
  • neprovádí se aktivační fáze s pohledem vzhůru
  • zadržování dechu
  • příliš velký tlak ošetřující osoby

Nedoporučuje se provádět u osob se strukturálními nálezy na krční páteři (osteofyty, zúžení krční tepny…) a u starších osob.
 

Jak často provádět

  • lze provádět denně
  • v protahovací pozici je vhodné setrvat 30-60s
  • opakujte 3x
     

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit. Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.). Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Související cviky

Související videa

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Autoterapie - léčba BPPV cvik č. 4

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Protažení svalů pod lebkou

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Autoterapie - léčba BPPV cvik č. 1

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Uvolnění svalů krku

Články, které by vás mohly zajímat

Blokáda krční páteře – akutní bolest šíje

Nemůžete otočit hlavu na jednu stranu a ukrutná bolest Vás drží ve strnulé pozici? Řeč je o akutní krční blokádě.

Bolesti krční páteře - svalové dysbalance

Krční páteř je nejvíce namáhaným úsekem páteře. Jak předcházet přetížení a bolestem se dozvíte v našem článku.

Bolesti hlavy, migrény, hučení v uších, světélka před očima a jiné aneb problémy moderní doby

Co vše nám způsobuje bolesti hlavy a jak těmto obtížím předcházet? Více se dozvíte v našem článku.

Blokáda krční páteře – akutní bolest šíje

Trápí Vás zablokování obratlů a omezení pohyblivost krční páteře? V tomto článku naleznete možné řešení tohoto problému.

Z Vašich dotazů by Vás mohlo zajímat

Bolest hlavy, krku a šíje

Dobrý den, 

chtěla jsem se zeptat, včera mi nějak křuplo za krkem a nemohla jsem otočit ani hlavou, jak moc to bolelo. Je to krutá stálá bolest za krkem i bolest hlavy. Prášky mi nezabírají.

Můžete mi prosím ně…

Automasáž

Dobrý den,

prosím, mohu automasáží podpořit například tenké střevo při celiakii nebo uvolnit ramena? Děkuji za odpověď.

Bolesti ramene a krku

Dobrý den, 

mám zhoršující se bolest v rameni již od léta loňského roku a bolesti krční páteře. Na podzim jsem vydatně hrabala listí a bolest v rameni mi to ztěžovala, v noci mám také potíže s obracením se pro bolest…