Cviky při bolestech hrudní páteře a žeber

Ohodnotit tento článek
(0 hlasů)
Máte problémy s hrudní oblastí? Trápí Vás bolest, zkrácení svalů, či naopak oslabené svaly hrudníku? Máme pro Vás řešení, jak bolesti ulevit a zkrácené svaly protáhnout. Stačí Vám na to několik jednoduchých cviků. Vyzkoušejte následující návody na cviky a opatření, jež Vám mohou pomoci efektivně stabilizovat, uvolnit či posílit Váš hrudník.

Hrudní páteř je nejméně pohyblivým a současně jejím nejstabilnějším úsekem. Obtíže v této oblasti nebývají tak časté jako bolesti krční či bederní části, nicméně pokud se vyskytnou, bývají velmi nepříjemné.

Hrudní páteř a hrudník
 představují celek, který plní dvě základní funkce:
  • tvoří hrudní dutinu - elastickou, pevnou a prostornou schránku pro srdce, plíce, velké cévy, jícen a další orgány hrudníku
  • zajišťuje pevnou oporu pro svaly, které zabezpečují dýchání
Hrudník svým tvarem, stavbou a spojením jednotlivých kostí vytváří konstrukci pro realizaci dýchacích pohybů. Aktivní pohyb hrudníku, především vdech, je uskutečňován díky dýchacím svalům. Pohyby hrudní páteře ovlivňují dynamiku dýchání a naopak dýchání zase ovlivňuje dynamiku páteře. Obecně platí, že dýchání není jen procesem výměny plynů, ale významně zasahuje i do regulace dráždivosti nervové soustavy. Nádech excituje (vybuzuje, nabuzuje, dráždí, stimuluje) a výdech naopak relaxuje.

Dostatečně a symetricky rozvinuté svaly hrudníku a ramen jsou předpokladem dobrého zdraví, správného držení těla a také účinnou prevencí mnoha nepříjemných bolestí. Správně rozvinuté prsní svaly zpevňují kloubní spoje mezi hrudní kostí a žebry. Tzv. “vyhozené žebro” se může projevit bolestmi v přední části hrudníku, ale také přeneseně v oblasti zad nebo i ve vzdálenějších partiích, jako je hlava či bedra.
 

Více informací naleznete v našich článcích 

 

NÁVODY NA CVIČENÍ

Návody 1 - obrázek
Metoda protažení svalů v okolí hrudní páteře. Přinášíme Vám ukázku, jak si můžete sami pomoci při bolestech v oblasti hrudní páteře pomocí jednoduchého protažení. Tato technika je vhodná v případě bolesti zad a uvolnění jejich napětí.
Návody 2 - obrázek
Fyzioterapeutické cvičení Ludmily Mojžíšové pomocí protažení do dálky pro diagnostiku a léčbu pohybových obtíží, původně vypracované pro rehabilitaci pacientů s bolestmi zad. Tento uvolňovací cvik provádíme zejména pro protažení svalů kolem celé páteře a prsních svalů zároveň do dvou opačných směrů a mobilizaci bederní páteře do trakce.
Návody 3 - obrázek
Fyzioterapeutické cvičení a zároveň návod, jak si i Vy sami doma můžete pomoci při bolestech zad a problémech týkajících se pánevního dna. Cvičení je založeno na odstranění svalového napětí, vyrovnání svalové nerovnováhy, obzvláště hlubokého stabilizačního systému. Tento uvolňovací cvik provádíme zejména pro intenzivní uvolnění svalů kolem bederní páteře, mobilizaci přechodu bederní páteře v kost křížovou a posílení velkého prsního svalu.
Návody 4 - obrázek
 Uvolňující cvik na zkrácené svalové skupiny. 
Návody 5 - obrázek
 Uvolňující cvik na zkrácené svalové skupiny. 
Návody 6 - obrázek
 Uvolňující cvik na zkrácené svalové skupiny. 
Návody 7- obrázek
Cvik je vhodný pro zlepšení koordinace horní části trupu a horních končetin, zlepšení ovládání a stability trupu.
Návody 8 - obrazek
Cvik je vhodný dělat když Vás bolí záda a oblast podél páteře. 
Návody 9 - obrazek
Cvik vhodný při úlevě od ztuhlosti a uvolnění napjatých svalů v oblasti ramene a hrudníku.
Návody 10 - obrazek
Cvik vhodný při úlevě od ztuhlosti a uvolnění napjatých svalů v oblasti ramene a hrudníku.
Návody 11 - obrazek
Cvik vhodný při úlevě od ztuhlosti a uvolnění napjatých svalů v oblasti ramene a hrudníku.
Návody 13- obrazek
Jedná se o cvik pro správné protažení prsního svalu, jež můžete provádět i Vy sami doma.

NAPŘÍMENÍ PÁTEŘE

Návody_2 1 - obrázek
Cílem tohoto cvičení je napřímené držení páteře a hlavy, aktivace hlubokého stabilizačního systému a stabilizace pánve, trupu, kyčelních a kolenních kloubů.
Návody_2 2 - obrázek
Cílem cvičení je napřímené držení páteře a hlavy, aktivace hlubokého stabilizačního systému
a stabilizace pánve, kyčelních kloubů, ramen a lopatek.
Návody_2 3 - obrázek
Cílem cvičení je napřímené držení páteře a hlavy, aktivace hlubokého stabilizačního systému
a stabilizace pánve, kyčelních kloubů, ramen a lopatek.
Návody_2 4 - obrázek
Cvičení vhodné pro napřímené držení páteře a hlavy, aktivaci hlubokého stabilizačního systému a
posílení stabilizačních svalů lopatek a ramen.
Návody_2 5 - obrázek
Cílem cvičení je aktivace hlubokého stabilizačního systému páteře, pánve a trupu, uvolnění svalů okolo bederní páteře a obnova správného držení těla.
Návody_2 6 - obrázek
Cvik vhodný pro napřímené držení páteře a hlavy, aktivaci hlubokého stabilizačního systému, stabilizace pánve, kyčelních kloubů, ramen a lopatek.
Návody_2 7 - obrázek
Cvičení vhodné pro napřímené držení páteře a hlavy, aktivaci hlubokého stabilizačního systému,
stabilizaci pánve, kyčelních kloubů, ramen a lopatek.
Návody_2 8 - obrázek
Cvičení vhodné pro napřímené držení páteře a hlavy, aktivaci hlubokého stabilizačního systému,
stabilizaci pánve, kyčelních kloubů, ramen a lopatek.

Doporučujeme: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi konkrétní příčiny problému (symptomů) svého zdravotního stavu. V případě nejasností kontaktujte fyzioterapeuta, nebo rehabilitačního lékaře. Některé cviky Vám při špatném výběru mohou zdravotní stav zhoršit!

Copyright: Využití materiálů textových, obrazových, filmových zveřejněných na tomto webu není povoleno.

Neoprávněné kopírování obsahu bude postihováno v souladu se zákonem. V případě zájmu o spolupráci, prosím, kontaktujte společnost FYZIOklinika fyzioterapie s.r.o..

banner clanky mob
RV banner
chcete se léčit zdarma