Cviky při bolestech kolene s pomůckou

Ohodnotit tento článek
(0 hlasů)
Trápí Vás bolavá kolena? Zde najdete několik návodů na cvičení s pomůckami jako jsou například balanční podložka BOSU či závěsný posilovací systém.

NÁVODY NA CVIČENÍ

Návody 1 - obrázek
Tento cvik podporuje aktivitu Vašich svalů hluboko uložených podél páteře, pro stabilizaci kyčle, kolene, kotníku, drobných kloubů nohy.
Návody 2 - obrázek
Nákroky nahoru a dolů na balanční položce BOSU pro stabilizaci kotníků, kolen, kyčlí, pánve a trupu. Cvičení také zlepšuje rovnováhu.
Návody 3 - obrázek
Tento cvik zlepší Vaši rovnováhu a zároveň stabilizujete klouby dolních končetin. Posílíte tak hluboký stabilizační systém páteře a svaly na nohou.
Návody 4 - obrázek
Tento cvik protahuje a uvolňuje oblast chodidla, aktivuje svaly v podélné a příčné klenbě. Provádějte při bolestech bérce, kotníku, chodidla, patní ostruhy a kolene. Pokud cvik budete provádět pravidelně, předejdete tak přetížení svalů dolní poloviny nohy, vzniku patních ostruh, zborcení podélné a příčné klenby, vzniku kladívkových prstů. Provádějte pravidelně před a po sportovním výkonu (turistika, běh, bruslení apod...).
Návody 5 - obrázek
Balanční cvičení pro správné držení těla a napřímení páteře. Cvičení je vhodné pro aktivaci hlubokého stabilizačního svalstva břicha, trupu i pánve. Dále získáte či zlepšíte svůj cit pro rovnováhu a vnímání trojrozměrného pohybu vlastního těla.
Návody 6 - obrázek
Cílem tohoto cvičení je zaktivovat svaly držící oblouk klenby nohy a naučit se ji vědomě aktivovat v sedě, ve stoji, při chůzi a zlepšení balance.
Návody 7- obrázek
Mnoho chronických bolestí zad je způsobeno vadným držením těla a chybnou manipulací s břemeny. Tento návod popisuje, jak by se mělo správně manipulovat s břemeny, abychom se vyvarovali přetěžování a bolesti zad.
Návody 8 - obrazek
Cvičení je vhodné především pokud máte plochou nohu, trápí Vás bolesti kolenních kloubů, nebo máte problémy s rovnováhou. Dále se používá např. v pozdějších fázích rehabilitace při bolestech kloubů dolních končetin nebo po poúrazových stavech. Vhodný je rovněž pro aktivaci svalů trupu a hýždí.
Návody 9 - obrazek
Cvičení je vhodné především pokud máte plochou nohu nebo problémy s rovnováhou. Dále se používá např. v pozdějších fázích rehabilitace při bolestech kloubů dolních končetin nebo po poúrazových stavech.
Návody 11 - obrazek
Cvičení je vhodné především pokud máte plochou nohu nebo problémy s rovnováhou. Dále se používá např. v pozdějších fázích rehabilitace při bolestech kloubů dolních končetin nebo po poúrazových stavech.
Návody 13- obrazek
Posilování čtyřhlavého svalu stehenního a velkého hýžďového svalu.
Návody 14 - obrazek
Posilování čtyřhlavého svalu stehenního a velkého hýžďového svalu.

Doporučujeme: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi konkrétní příčiny problému (symptomů) svého zdravotního stavu. V případě nejasností kontaktujte fyzioterapeuta, nebo rehabilitačního lékaře. Některé cviky Vám při špatném výběru mohou zdravotní stav zhoršit!

Copyright: Využití materiálů textových, obrazových, filmových zveřejněných na tomto webu není povoleno.

Neoprávněné kopírování obsahu bude postihováno v souladu se zákonem. V případě zájmu o spolupráci, prosím, kontaktujte společnost FYZIOklinika fyzioterapie s.r.o..

banner clanky mob
RV banner
chcete se léčit zdarma