Cviky při bolestech lokte

Ohodnotit tento článek
(0 hlasů)
Máte ostré bolesti v oblasti lokte? Omezují Vás tyto bolesti v běžném i pracovním životě? Vyzkoušeli jste již různé druhy terapií, ale problémy stále přetrvávají? Mezi bolestivé syndromy v okolí lokte řadíme dva nejčastější syndromy: Tenisový loket a oštěpařský (golfový) loket.  Přečtěte si více a vyzkoušejte si několik cviků zaměřených na protažení, uvolnění a stabilizaci lokte. 


Pro účinnou terapii úponových bolestí v oblasti loketního kloubu je nutné podívat se na problematiku komplexně a nesledovat pouze bolestivý loket. Často se totiž pravá příčina skrývá v narušené funkci krční či hrudní páteře a ramenního pletence. Tenisový i oštěpařský loket řadíme do entezopatií. Entezopatie patří do skupiny bolestivých syndromů, které jsou způsobeny zánětlivými procesy při úponech šlach, vazů a kloubních pouzder. Skoro každý, kdo trpí touto entezopatií ví od lékaře, že má tenisový či oštěpařský loket, avšak již velmi málo kdo ví, co to vlastně znamená a co to způsobilo - jaké jsou příznaky.
 

Více informací naleznete v našich článcích 


Návody na cvičení - bez pomůcky

Návody 1 - obrázek
Jedná se o cvičení pro protažení trojhlavého svalu pažního, které pomůže k uvolnění ramenního a loketního kloubu.
Návody 2 - obrázek
Tento cvik uvolňuje blokádu prvního žebra a přechod krční a hrudní páteře. Zároveň dochází ke zvýšení rozsahu pohybu v oblasti ramen a loktů.
Návody 3 - obrázek
Díky tomuto cvičení dochází ke snížení intenzity bolesti v oblasti zad a horních končetin, posunu nervového dráždění z končetin směrem k páteři a zvýšení rozsahu pohybu.
Návody 4 - obrázek
Tímto cvikem dochází k posílení ohýbačů prstů a zápěstí v prodloužení, které je vhodné jako prevence opětovného vzniku bolestí na vnitřní straně lokte a obecně přetížení svalů, které ohýbají prsty a zápěstí.
Návody 5 - obrázek
Tímto cvikem dochází k posílení natahovačů prstů a zápěstí v prodloužení, které je vhodné jako prevence opětovného vzniku bolestí na vnější straně lokte a obecně přetížení svalů, které natahují prsty a zápěstí.
Návody 6 - obrázek
Tento cvik slouží k protažení dlouhé hlavy bicepsu a k úlevě od bolesti lokte a ramene.
Návody 7- obrázek
Cvik je vhodný pro napřímené držení páteře a hlavy, aktivaci hlubokého stabilizačního systému,
stabilizaci pánve, kyčelních kloubů, ramen, loktů a lopatek.
Návody 8 - obrazek
Cílem tohoto cvičení je napřímené držení páteře a hlavy, aktivace hlubokého stabilizačního systému a posílení stabilizačních svalů lopatek, ramen a předloktí.
Návody 9 - obrazek
Cílem tohoto cvičení je napřímené držení páteře a hlavy, aktivace hlubokého stabilizačního systému a posílení stabilizačních svalů lopatek, ramen a předloktí.

Doporučujeme: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi konkrétní příčiny problému (symptomů) svého zdravotního stavu. V případě nejasností kontaktujte fyzioterapeuta, nebo rehabilitačního lékaře. Některé cviky Vám při špatném výběru mohou zdravotní stav zhoršit!

Copyright: Využití materiálů textových, obrazových, filmových zveřejněných na tomto webu není povoleno.

Neoprávněné kopírování obsahu bude postihováno v souladu se zákonem. V případě zájmu o spolupráci, prosím, kontaktujte společnost FYZIOklinika fyzioterapie s.r.o..

banner clanky mob
RV banner
chcete se léčit zdarma