Cviky při bolestech ramene

Trpíte občasnými či trvalými bolestmi ramene? Pokud Vám ráno bolest ramene činí obtíže při oblékání nebo učesání, může Vaše bolest pocházet pravděpodobně z přetížení svalu na přední straně paže, kde se upíná dvojhlavý sval pažní na nadkloubní hrbolek na lopatce. Zde přinášíme několik návodů na cvičení při bolestech v oblasti ramene. 

NÁVODY NA CVIČENÍ

Návody 1 - obrázek
Cílem tohoto cvičení je protažení přední strany ramene, uvolnění rotátorů ramenního kloubu a úleva od bolesti ramene.
Návody 2 - obrázek
Tento cvik slouží k protažení dlouhé hlavy bicepsu a k úlevě od bolesti ramene.
Návody 3 - obrázek
Jedná se o cvik pro správné protažení prsního svalu a ramene.
Návody 4 - obrázek
Cílem tohoto cvičení je napřímené držení páteře a hlavy, aktivace hlubokého stabilizačního systému a posílení stabilizačních svalů lopatek a ramen.
Návody 5 - obrázek
Cvik je vhodný pro napřímené držení páteře a hlavy, aktivaci hlubokého stabilizačního systému,
stabilizaci pánve, kyčelních kloubů, ramen a lopatek.
Návody 6 - obrázek
Cílem tohoto cvičení je napřímené držení páteře a hlavy, aktivace hlubokého stabilizačního systému a posílení stabilizačních svalů lopatek a ramen.
Návody 7- obrázek
Cílem tohoto cvičení je napřímené držení páteře a hlavy, aktivace hlubokého stabilizačního systému a posílení stabilizačních svalů lopatek a ramen.
Návody 8 - obrazek
Cvik je vhodný především ke zbavení pocitu diskomfortu při pohybu a ztuhlosti v oblasti ramene, při úlevě přetažených a ztažených svalů v oblasti ramene,uvolnění napjatých svalů v oblasti ramene a při protažení ramenního pletence.
Návody 9 - obrazek
Cvik je vhodný především ke zbavení pocitu diskomfortu při pohybu a ztuhlosti v oblasti ramene, k uvolnění napjatých svalů v oblasti ramene a při protažení ramenního pletence a ramenního kloubu.
Návody 10 - obrazek
Cvik pomáhá především při úlevě od bolesti v oblasti klíčku, ramene a krční páteře
Návody 11 - obrazek
Tento cvik slouží k uvolnění šíjových svalů, automobilizaci blokád krční páteře, jako korekce vadného držení těla a k protažení svalů v oblasti ramene.
Návody 13- obrazek
 Jedná se o cvičení pro protažení středních vláken trapézového svalu a mezi lopatkové oblasti.
Návody 14 - obrazek
Jedná se o cvičení pro protažení trojhlavého svalu pažního, které pomůže k uvolnění ramenního a loketního kloubu.
Návody 15 - obrazek
Jedná se o cvik pro protažení přední strany ramene, jež můžete provádět i Vy sami doma. Cvičení je vhodné pro syndrom rotátorové manžety, při bolestech na přední straně ramene, pro uvolnění rotátorů ramenního kloubu.

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Články o zdraví
Hledáme fyzioterapeuty