První pomoc při bolesti ramene

Máte bolesti ramene? Nemůžete zvednout ruku nad hlavu či do stran? Vyzkoušejte tyto návody na cvičení, kterými si můžete pomoci sami doma bez pomoci druhé osoby.

Syndrom bolestivého ramene v sobě zahrnuje postižení jedné nebo více měkkých struktur ramenního kloubu (svaly, šlachy, burzy, vazy, kloubní pouzdra,…). Jedná se o větší skupinu obtíží, do níž spadají tyto bolestivé problémy: syndrom zmrzlého ramene, Impingement syndrom a blokáda sternoklavikulárního kloubu. Mezi další bolestivé problémy patří: bolest ramene - v oblasti šlachy dlouhé hlavy bicepsu a artróza ramenního kloubu - omartróza.

NÁVODY NA CVIČENÍ

Návody 1 - obrázek
Při problémech v oblasti ramenního kloubu, například v případě tzv. zmrzlého ramene je důležité uvolnit kloubní pouzdro, tím zmírnit bolest a umožnit pohyb. Při tomto cviku dochází k auto-trakci ramenního kloubu, která tomuto pomáhá.
Návody 2 - obrázek
Tento cvik slouží k protažení ramenního pletence, zbavuje pocitu nekomfortu při pohybu v oblasti ramene, ulevuje od ztuhlosti a přetažením či zatažením svalů.
Návody 3 - obrázek
Tento cvik pomáhá při napřimování páteře, jako úleva zádům a oblasti ramen. 
Návody 4 - obrázek
Cvičení zevní rotace v rameni je vhodné především v případě ztuhlého kloubního pouzdra, kdy nemůžete vytočit ruku zevně. K tomuto cviku budete potřebovat buď závaží na suchý zip nebo malou PET láhev naplněnou vodou.

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Články o zdraví
Hledáme fyzioterapeuty
Pomoc obětem nehody