Cviky při bolestech SI Skloubení

Máte bolesti hýždí a zadní strany stehen? Přenáší se Vám tato bolest i do oblasti třísel či stydké spony? Omezuje Vás v běžných činnostech jako je chůze do schodů či vystupování z auta? Pokud vzniku této bolesti nepředcházel úraz, vyzkoušejte tyto návody na cvičení, měly by Vám od bolesti povolit.
  
Sakroiliakální kloub označuje přechod mezi kostí křížovou (os sacrum) a kostí kyčelní (os ileum) a do češtiny je překládán jako křížokyčelní kloub. Často se také můžete setkat s názvem SI - hovorově "esíčko". Jedná se o kloub tuhý, ve kterém jsou vykonávány pohyby malého rozsahu, které jsou ovšem důležité pro postavení pánve.

NÁVODY NA CVIČENÍ

Návody 1 - obrázek
Návod na cvičení určený k mobilizaci křížokyčelního kloubu. 
Návody 2 - obrázek

Tento cvik důkladně protáhne hýždě. Provádějte před a po každém fyzickém cvičením, sportem (běh, kolo, turistika..). Pokud cvik budete provádět pravidelně, předejdete tak přetížení hýžďového svalu, kolene, kyčlí, bolestem zad, beder, křížokyčelní oblasti. Cvičte při léčbě bolestí v oblasti pánve, při bolestech beder, kyčle a kolene.

Návody 3 - obrázek
Tento cvik důkladně protáhne hýždě. Provádějte před a po každém fyzickém cvičením, sportem. Pokud cvik budete provádět pravidelně, předejdete tak přetížení hýžďového svalu, kolene, kyčlí, bolestem zad, beder, křížokyčelní oblasti.
Návody 4 - obrázek
Tento cvik je vhodný pro protažení hýžďových svalů a zevních rotátorů kyčle. Je vhodné jej provádět při obtížích v oblasti bederní páteře, křížokyčelního, kyčelního i kolenního kloubu.
Návody 5 - obrázek
Tento cvik je vhodný pro posílení břišních a hýžďových svalů, uvolnění svalů okolo bederní páteře, obnova správného stereotypu držení pánve a uvolnění dolní hrudní páteře.
Návody 6 - obrázek
Ukázka metody, kdy pomocí jednoduchých cvičení uvolňujeme bederní páteř a křížokyčelní skloubení. Přinášíme Vám návod, jak můžete jednoduše, pomocí balanční podložky na sezení, provádět klopení pánve, jež odlehčuje bedrům a ulevuje od ztuhlosti v oblasti kříže.
Návody 7- obrázek
Cílem tohoto cvičení je napřímené držení páteře a hlavy, aktivace hlubokého stabilizačního systému, stabilizace pánve a kyčelních a kolenních kloubů a uvolnění křížokyčelního skloubení (SI kloub).
Návody 8 - obrazek
Cílem tohoto cvičení je napřímené držení páteře a hlavy, aktivace hlubokého stabilizačního systému, stabilizace pánve a kyčelních a kolenních kloubů a uvolnění křížokyčelního skloubení (SI kloub).
Návody 9 - obrazek
Tento cvik je vhodný pro protažení hýžďových svalů a zevních rotátorů kyčle. Je vhodné jej provádět při obtížích v oblasti bederní páteře, křížokyčelního, kyčelního i kolenního kloubu.
Návody 10 - obrazek
Návod na cvičení pro zlepšení koordinace, jistoty a lehkosti pohybu, aktivace hlubokých svalů páteře, soulad dechu a pohybu a uvolnění ztuhlosti zad. Je vhodné jej provádět i při obtížích v oblasti bederní páteře, křížokyčelního, kyčelního i kolenního kloubu.
Návody 11 - obrazek
Antigravitační PIR bedrokyčelního svalu - jedná se o cvičení k protažení bedrokyčlostehenního svalu (musculus iliopsoas). Tento cvik je vhodné provádět také např. v případě bolesti beder.
Návody 13- obrazek
Korekce postavení pánve vleže na břiše, díky tomuto cviku dochází k uvolnění svalů v oblasti dolní bederní páteře a kříže.
Návody 14 - obrazek
Cílem tohoto cvičení je povolení oblasti beder a pánevního dna.
Návody 15 - obrazek
U svalů dolních končetin dochází často k nedostatečnému protahování ke zkrácení. Tento cvik důkladně protáhne zevní stranu stehna, hýždí a bérce. Při pravidelném provádění je možné předejít přetížení lýtkového svalu, kolene, kyčlí, bolestem zad, beder či křížokyčelní oblast.

Doporučujeme: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi konkrétní příčiny problému (symptomů) svého zdravotního stavu. V případě nejasností kontaktujte fyzioterapeuta, nebo rehabilitačního lékaře. Některé cviky Vám při špatném výběru mohou zdravotní stav zhoršit!

Články o zdraví
Hledáme fyzioterapeuty