Nácvik chůze o 2 francouzských nebo podpažních berlích – chůze do schodů

Nácvik chůze o berlích – zatížení operované dolní končetiny je dle doporučení operatéra (z počátku úplné odlehčení, od 6. týdne postupná zátěž a po 3–6 měsících plná zátěž).

Co je cílem cvičení:

  • nácvik chůze o francouzských nebo podpažních berlích (třídobý typ chůze do schodů)
  • nácvik chůze do schodů po operaci (TEP kolenního nebo kyčelního kloubu)
  • nácvik chůze do schodů se zlomenou nohou
Výchozí poloha
- Nastavte si správnou výšku berlí (při volně spuštěných rukou jsou dlaně těsně pod madly).
- Ramena mějte rovně, napřimte páteř.
Fáze 1
- Zdravou dolní končetinu položte na schod před Vámi.
Fáze 2
- Opřete se o berle a začněte přitahovat nemocnou nohu směrem ke zdravé.
Fáze 3
- Nemocnou nohu položte na schod.
Fáze 4
- Berle opřete o schod na kterém již stojíte oběma končetinami.
- Tímto způsobem pokračujte v chůzi.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • první krok nemocnou nohou, celá váha je na nemocné noze
  • první krok uděláte berlemi

Jak často provádět

  • berle používejte na základě doporučení vašeho lékaře

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

Související cviky

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví