Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik v leže na zádech pro uvolnění páteře

Co je cílem cvičení:

  • posílení břišních a zádových svalů
  • nácvik koordinovaného pohybu těla
  • zvýšení pohyblivosti páteře a kyčelních kloubů
Výchozí poloha
- Leh na zádech.
- Pokrčená kolena u sebe, nohy a trup jsou rotovány doleva.
- Paže natažené, mírně od těla, dlaně na podložce.
- Hlava položená na podložce, otočená doleva.

Pokyny pro druhou osobu:
- Stoj u nohou čelem ke cvičícímu.
- Obě dlaně jsou zboku na kolenou cvičícího, pravá na vnitřní straně levého kolene, levá na zevní straně pravého kolene.
- Ruce působí lehký odpor proti přetáčení kolen na druhou stranu (pohyb probíhá plynule).
Fáze 1
- Otáčejte pomalu hlavu a kolena doprava, předklánějte hlavu na hrudník, ve střední poloze je brada přiblížena k hrudníku a kolena směřují nahoru ke stropu.
Fáze 2
- Dále postupujte v přetáčení, hlava se opět pokládá a rotuje spolu s koleny doprava.
Fáze 3
- Leh na zádech.
- Hlava a kolena jsou položeny na podložce a otočeny doprava.
- Pozice paží se nemění.
- Poté se můžete pomalu vrátit do výchozí polohy.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • zadržování dechu
  • příliš velký odpor proti přetáčení trupu
  • pohyb není plynulý
  • pohyb hlavy předchází pohybu kolen, nebo naopak

Jak často provádět

  • 1 - 3 krát denně
  • 5 opakování
  • postupně můžeme počet opakování zvyšovat až na 12

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik ve vzpřímeném kleku - varianta: pánev

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik ve vzpřímeném kleku - varianta: pánev

youtube Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik ve vzpřímeném sedu pro stabilizaci zad a ramen

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik ve vzpřímeném sedu pro stabilizaci zad a ramen

youtube Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik v kleku na 4 - varianta: rameno

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik v kleku na 4 - varianta: rameno

youtube Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik v leže na zádech pro stabilizaci trupu

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik v leže na zádech pro stabilizaci trupu

Související cviky

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik v leže na zádech pro stabilizaci trupu

Co je cílem cvičení: posílení břišních, zádových a stehenních svalů nácvik koordinovaného pohybu těla zvýšení pohyblivosti páteře a kyčelních kloubů

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik ve vzpřímeném sedu pro stabilizaci zad a ramen

Co je cílem cvičení: posílení svalů břišních a zádových zpevnění trupu

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik ve vzpřímeném sedu pro stabilizaci zad a krku

Co je cílem cvičení: posílení svalů břišních, zádových a šíjových zpevnění krční páteře a trupu

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik v kleku na 4 - varianta: rameno

Co je cílem cvičení: posílení svalů břišních, zádových a v oblasti pánve zpevnění celé páteře

Stabilizační cvičení podle KABATA - Posilovací cvik v kleku na 4 - varianta: pánev

Co je cílem cvičení: posílení svalů břišních, zádových a ramenních zpevnění celé páteře

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví