Pomůžeme od bolesti
Dnes je zavřeno

Stabilizace ramenního pletence s posilovací gumou

Zaměříme se na soubor jednoduchých a účinných cviků, založených na aktivaci svalových spirál. Ukážeme si cvičení k prevenci a korekci chybného postavení v ramenním pletenci. Hlavním cílem cvičení je protáhnout zkrácené svaly a posílit ty oslabené. Pro správné cvičení jsou důležité pozice těla, charakter cviku, délka a intenzita cvičení.

Výhody cvičení

  • Neovlivňujeme pouze ramenní pletenec, ale korigujeme celé tělo.
  • Zabere Vám minimum času ze dne.
  • Pomáhá Vám zlepšit uvědomění pohybu.
  • Je spojené s nácvikem správného dechového stereotypu.

Pomůcky

Jako pomůcky budeme využívat pružná lana nebo gumové pásy – Thera-bandy. Vhodná jsou především lana z SM-systému a natahovací gumy Thera-band doporučujeme ve světle žluté barvě. Barvami se totiž odlišují různě stupně jejich pevnosti.

Elastické lano

Poutko lana navlečte na ruce. Nedržte ho v ruce, aby nedošlo k přetěžování zápěstí a loktů.

Thera-band

V případě Thera-bandu omotejte konce gumy těsně pod prsty a palci, bez napětí a plošně. POZOR! Thera-band nesmí škrtit ruku ani omezovat pohyb prstů a palců.

Gumy pevně upevněte ve výšce svých loktů.

Návody na cvičení při bolestech v oblasti ramene

Autor: FYZIOklinika s.r.o., Praha

Zdroj: Dlouholetá odborná praxe v oboru fyzioterapie, vzdělávání v oblasti fyzioterapie

Pozn.: Články prezentované fyzioterapeuty na webu fyzioklinika.cz nenahrazují odborné lékařské/fyzioterapeutické vyšetření a mají informativní charakter, tak abyste snadněji porozuměli dané problematice například po Vaší návštěvě fyzioterapeuta, lékaře nebo jiného specialisty. Cílem naší databáze článků je nabídnout Vám na jednom místě aktuálně dostupné informace o jednotlivých potížích pohybového aparátu, se kterými se můžete setkat, a to snadno pochopitelným jazykem (některá složitější zdravotní témata v zájmu snadnějšího pochopení zjednodušujeme). V případě, že na základě podobnosti zde popsaných projevů usuzujete na konkrétní diagnózu, doporučujeme Vám konzultovat Vaše potíže při osobní návštěvě lékaře nebo fyzioterapeuta. Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Související cviky

Související videa

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Cvičení pro zvýšení rozsahu pohybu ramene, lokte, zápěstí

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Posilování břišních svalů na závěsném posilovacím systému

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Stabilizace ramenního pletence s overballem

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Zvyšování rozsahu pohybu v ramenním kloubu s tyčí

Články, které by vás mohly zajímat

Prochladnutí a problémy s ním spojené

Co vše může následovat pokud prochladneme nebo "ofoukneme"? Informace, jak včas zasáhnout, se dozvíte v tomto článku.

Impingement syndrom – bolest ramene

V tomto článku si představíme bolest ramene zvanou jako impingement syndrom a možnosti léčby.

Syndrom bolestivého ramene 1.díl

Syndrom bolestivého ramene je označení pro obtíže zahrnující postižení měkkých struktur ramenního kloubu. Více v článku.

Habituální luxace ramenního kloubu neboli multidirekcionální instabilita ramene

Jak vzniká habituální luxace ramenního kloubu a jak lze tento problém řešit? Více v našem článku.

Z Vašich dotazů by Vás mohlo zajímat

Vykloubené rameno a tejpování

Dobrý den,

ráda bych se zeptala za svého přítele. V lednu si na běžkách vyhodil rameno. Několik týdnu to nosil v ortéze. Sotva se mu rameno uzdravilo, vyhodil si ho znovu. Nyní opět nosí ortézu. Můj dotaz zní, zda se běhe…

Zmrzlé rameno

Dobrý den,

již přes rok bojuji se zmrzlým ramenem. Byla jsem hospitalizovaná na rehabilitačním oddělení, ale rameno stále vzdoruje. Pohyb je strašně bolestivý, vlastně nemožný. Měla jsem akupunkturu, po které si myslím, ž…

Bolest ramene po pádu

Dobrý den,

spadl jsem asi z metrové výšky na pravé rameno. Po třech týdnech, kdy splaskl otok, stále pociťuji bolest v rameni, která vystřeluje až do předloktí. Bolest se hlásí i v noci. Rameno je citlivé při upažení.