Napřímení páteře vleže na břiše

Co je cílem cvičení:

  • napřímené držení páteře a hlavy
  • aktivace hlubokého stabilizačního systému
  • posílení stabilizačních svalů lopatek a ramen
Výchozí poloha
- Lehněte si na břicho.
- Paže pokrčte.
- Dlaně mějte před hlavou.
- Hlavu opřete o čelo v prodloužení páteře.
- Bradu držte blíže u krku.
- Ramena táhněte dozadu směrem k pánvi lehce zvednutá nad podložkou.
Fáze 1
- S nádechem směřujícím do podbřišku, boční a zadní strany žeber a beder se opřete o lokty.
- Lehce zvedněte hlavu stále v prodloužení páteře.
- Hýždě nechte volné.
- Bedra napřimte.
- S výdechem udržte aktivní břišní stěnu, kterou jste nádechem získali.
- Držte pozici, dýchejte.
-Po chvíli položte a uvolněte.
-Opakujte.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • zvedání ramen k uším
  • záklon hlavy
  • prohnutá bedra
  • lopatky stažené k páteři

Jak často provádět

  • cvičte každý den

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Napřímení páteře a nitrobřišní tlak v nízkém šikmém sedu

Napřímení páteře a nitrobřišní tlak v nízkém šikmém sedu

youtube Core Training - Trénink rovnováhy

Core Training - Trénink rovnováhy

youtube Napřímení páteře a lezení vpřed vkleče na všech 4

Napřímení páteře a lezení vpřed vkleče na všech 4

youtube Napřímení páteře na všech 4

Napřímení páteře na všech 4

Související cviky

Korigované zvedání ze sedu do stoje

Co je cílem cvičení: napřímení páteře aktivace středu těla

Core Training - Stabilizace pánve

Co je cílem cvičení: aktivní kontrola a stabilizace pánve a spodního břicha posílení svalů hýždí a beder

Napřímení páteře vleže na boku a stabilizace pánve ve vysokém šikmém sedu

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních kloubů, ramen a lopatek

Core Training - Vzpor neboli "Plank" na natažených pažích

Co je cílem cvičení: trénink svalů podílejících se na držení těla posílení svalů ramenního pletence posílení břišních svalů posílení přední…

Napřímení páteře vleže na boku a stabilizace lopatek

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních kloubů, ramen a lopatek

Core Training - Opora na čtyřech se zúžením opory na dvě končetiny

Co je cílem cvičení: aktivace svalových řetězců ve zkříženém vzoru stabilizace ramenních a pánevních pletenců

Posílení HSS - "ježek"

Co je cílem cvičení: posílení svalů trupu posílení hlubokého stabilizačního systému

Core Training - Vzpor neboli "Plank" - Posun skrčeného kolene pod trup

Trénink středu těla po zvládnutí nitrobřišního tlaku Co je cílem cvičení: trénink svalů podílejících se na držení těla posílení svalů…

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví