Zvedání břemen

Mnoho chronických bolestí zad je způsobeno vadným držením těla a chybnou manipulací s břemeny. Tento návod popisuje, jak by se mělo správně manipulovat s břemeny, abychom se vyvarovali přetěžování a bolesti zad.

Co je cílem cvičení:

  • prevence vzniku bolestí zad
  • optimalizace pohybu v různých zátěžových pohybových situacích
  • udržení napřímení páteře
Výchozí poloha
- Postavte se vzpřímeně před břemeno.
- Udělejte dřep (chodidla celou plochou na zemi - dle možností).
- Záda udržte napřímená (vytahujte se za temenem hlavy a kostrčí).
- Uši, ramenní klouby a kyčle jsou stále v jedné ose.
- Předmět, který chcete zvedat mějte přímo před sebou, nerotujte v trupu.
Fáze 1
- Zvedněte břemeno.
- Udržte záda napřímená (pohyb vychází z nohou, neprohýbejte se v zádech).

Nejčastější chyby

  • při zvedání předmětů nevyužíváte pohyb v kyčlích a kolenou, ale ohybáte se v zádech
  • nezvedáte břemeno v pozici, kdy ho máme přímo před sebou, rotujete trup
  • neudržíte napřímenou páteř a prohnete se v bedrech

Jak často provádět

  • využívejte této polohy ve všech běžných denních činnostech

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

Související cviky

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Vše o Rázové vlně
Články o zdraví