Pomůžeme od bolesti
Dnes je otevřeno 8:00-16:30
Volejte od 8:00-16:00

Nácvik chůze s využitím posilovací gumy Theraband a balanční podložky Airex

Theraband klade při chůzi jemný odpor dolním i horním končetinám, čímž zlepšuje jejich uvědomění, a tedy i jejich zapojení do samotného stereotypu chůze. Chceme-li zvýšit náročnost cviku, můžeme přidat i balanční podložku AIREX.
 

Cíle cvičení

  • uvědomění si základních pohybů horních i dolních končetin, které se při chůzi dějí
  • posílení svalů podílejících se na chůzi
  • zlepšení stability stoje
     

Nejčastější chyby

  • špatné navinutí Therabandu
  • příliš velký/malý tah Therabandu
  • špatná výchozí pozice dolních končetin
  • při samotné chůzi se nedbá na odvíjení chodidel, zapojování horních končetin či neudržení vzpřímeného těla
  • špatné tempo chůze
     

Jak často provádět

  • lze cvičit denně

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit. Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.). Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Související cviky

Související videa

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Cvik pro zevní rotaci v ramenních kloubech, supinaci předloktí

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Posilovací guma pilates band - posilování mezilopatkových svalů a rotace páteře: letadlo

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Posilovací guma pilates band - cvik na protažení přední strany předloktí

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Core Training - trénink rovnováhy

Články, které by vás mohly zajímat

Diagnostika a terapie funkčních poruch podle Aloise Bruggera

Cílem této fyzioterapeutické metody je dosáhnout vzpřímeného držení těla. Více v článku.