Pomůžeme od bolesti
Dnes je otevřeno 8:00-16:30
Volejte od 8:00-16:00

Jóga prstů - mudra Makara

Poloha prstů nám reguluje tok prány v těle. Při zapojení určitých svalových skupin prstů dochází k odezvě v jiné části těla. Mudry slouží k léčení duše a ducha - uklidňují a regenerují levou a pravou polovinu mozku.
Více informací o mudrách naleznete ve článku Jóga prstů = mudry.
 

Cíle cvičení

  • uklidňující účinek
  • pomáhá při malátnosti a nespokojenosti
  • aktivuje energii v oblasti ledvin
  • pomáhá při zánětu ledvin
  • zmírňuje bolesti při zánětu močového měchýře

Nejčastější chyby

  • zádrž dechu

Jak často provádět

  • provádějte podle potřeby
  • denně 5 - 10 minut
     

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit. Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.). Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Související cviky

Související videa

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Procvičování očních svalů - hodiny

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Jógová pozice ryba - Matsjásana

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Cvičení na gymnastickém míči - protažení přední strany břicha, stehen a hrudníku

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Pět Tibeťanů- Svíčka

Články, které by vás mohly zajímat

Na co si dávat pozor při praktikování jógy

Při cvičení je důležité vzít v potaz pár pravidel, abyste své tělo během lekce nepřetěžovali a cvičili jste správně.

Co se s tělem děje při přetrénování

Rádi trénujete? Přečtěte si tento článek, kde zjistíte, jak reaguje naše tělo na přetrénování.

Hatha jóga

Znáte hatha jógu? V našem článku se dozvíte veškeré potřebné informace.

Správné posilovací cviky

Mnozí se při cvičení dopouštějí chyb, kdy se dobře myšlený krok mine účinkem a někdy dokonce i uškodí. Jak cvičit správně?

Z Vašich dotazů by Vás mohlo zajímat

Cviky na zkrácené svalstvo

Dobrý den,

obracím se na Vás s dotazem. Mám sedmiletého syna, který chodí prvním rokem do klubové předpřípravky plavání. Trenér nám řekl, že má zkrácené svaly na HK i DK a je nutné s ním cvičit a protahovat je. Nevím jak.…

Bolest zad, žeber a hrudníku

Dobrý den,

chci se zeptat. Trápí mě bolesti zad, hlavně žebra a hrudník. Nevím, co by bylo pro mě správné cvičit, aby bolesti ustupovaly. Chodím už rok na rehabilitace, ale moc mi to nepomáhá a také mám sedavé z…